Kamienie milowe w produkcji ciągników

Od pierwszego na świecie ciągnika z silnikiem wysokoprężnym aż do uniwersalnego mistrza o mocy 670 KM, wszystko w ciągu 100 lat. Pozostając wiernymi naszym kluczowym wartościom integralności, jakości, zaangażowania i innowacyjności, podejmujemy decyzje mające na celu kształtowanie przyszłości. Pracujemy z pełnym zaangażowaniem, dzięki czemu będziemy mogli oferować naszym klientom z całego świata optymalne rozwiązania przez kolejne 100 lat. Nasza pasja to ciągniki, orka, uprawa i sadzenie.

Historia

Od Waterloo Boy do John Deere 6250R: 36 najważniejszych modeli i serii z ostatnich 100 lat.

  • WATERLOO BOY N

    1918

    WATERLOO BOY N

    Wejście na rynek produkcji ciągników: nabycie Waterloo Gasoline Engine Company, pierwszego na świecie producenta ciągników, oznaczało początek nowej ery dla firmy John Deere.

  • LANZ HL

    1921

    LANZ HL

    Narodziny "Buldoga". Dr Fritz Huber prezentuje pierwszy ciągnik rolniczy Lanz na wystawie DLG w Lipsku. Buldog to pionierska konstrukcja dla zmotoryzowanego rolnictwa i synonim ciągnika.

  • JOHN DEERE MODEL D

    1923

    JOHN DEERE MODEL D

    Model D to bestseller produkowany z wielkimi sukcesami przez 30 lat. Jak do tej pory to najdłuższy czas produkcji jednego modelu ciągnika John Deere.

  • LANZ HP 1923

    1923

    LANZ HP

    Praprzodek serii 9R. Lanz Bulldog HP to pierwszy na świecie masowo produkowany ciągnik z przegubowym układem kierowniczym i napędem na cztery koła.

  • LANZ HR2

    1929

    LANZ HR2

    Debiutuje legendarny, 10-litrowy silnik średnioprężny. Ten model Buldoga stanowi również przełom w technologii produkcji: to pierwszy w Niemczech pojazd produkowany na linii montażowej.

  • LANZ HR9

    1936

    LANZ HR9

    Lanz Bulldog Express - zaprojektowany przede wszystkim z myślą o zaspokojeniu potrzeb transportowych rolników, cieszył się także dużą popularnością wśród przewoźników i handlowców. Bulldog Express, przypominający z wyglądu samochód, wywarł znaczący wpływ na konstrukcję kolejnych generacji ciągników.

  • JOHN DEERE MODEL L

    1937

    JOHN DEERE MODEL L

    Stworzenie modelu L pozwoliło firmie John Deere z sukcesem wejść w segment kompaktowy i zaspokoić potrzeby mniejszych gospodarstw; ten ciągnik to przodek współczesnej serii 5. Nowością było zastosowanie pionowego silnika rzędowego zamiast silnika leżącego.

  • STYLIZOWANY JOHN DEERE MODEL A

    1938

    STYLIZOWANY JOHN DEERE MODEL A

    Pierwszy ciągnik zaprojektowany z wykorzystaniem wzornictwa przemysłowego. Uproszczona wersja stylizowanego modelu A była wyposażona w regulowaną oś i zaczep i produkowana od 1934 r. Amerykańscy rolnicy nazywali ten model "Johnny Popper" z powodu charakterystycznego dźwięku wydawanego przez silnik.

  • JOHN DEERE MODEL M

    1947

    JOHN DEERE MODEL M

    Nowa seria z nowej fabryki. W Dubuque, w stanie Iowa firma John Deere zaprezentowała model M. Dzięki systemowi Touch-O-Matic, seria "M" to pierwsza seria ciągników John Deere wyposażona standardowo w układ hydrauliczny. Opcjonalnie od 1949 r. Ciągnik ten oferowano także jako pojazd gąsienicowy.

  • JOHN DEERE MODEL R

    1949

    JOHN DEERE MODEL R

    W ofercie John Deere pojawia się silnik wysokoprężny, uruchamiany przez mały silnik benzynowy, który uruchamiany był z kolei za pomocą rozrusznika elektrycznego. W ramach Planu Marshalla pewna partia tych maszyn trafiła do Europy na początku lat pięćdziesiątych XX wieku.

  • JOHN DEERE 520

    1956

    JOHN DEERE 520

    W końcu zielony kolor z żółtymi paskami. Dwukolorowe malowanie z charakterystycznymi żółtymi paskami na masce to nie jedyna nowość. Innowacyjny układ hydrauliczny Powr-Trol umożliwia precyzyjne ustawianie i kontrolę siły uciągu.

  • LANZ D 4016

    1956

    LANZ D 4016

    Początek nowej ery. W momencie nabycia firmy Heinrich Lanz AG przez Deere & Co w roku 1956 ciągnik Lanz stanowił szczytowe osiągnięcie długiej drogi rozwojowej jednocylindrowych silników dwusuwowych.

  • JOHN DEERE 730

    1958

    JOHN DEERE 730

    Ostatnia seria z legendarnym dwucylindrowym silnikiem z Waterloo. Błotniki o nowym kształcie chroniły kierowcę przed brudem, błotem i kontaktem z kołami.

  • JOHN DEERE 3010

    1960

    JOHN DEERE 3010

    "Nowa generacja mocy". Te ciągniki nie miały ze swoimi poprzednikami wiele wspólnego poza zielonym kolorem. Nowoczesne, 4- albo 6-cylindrowe, ciche silniki rzędowe zastąpiły leżące silniki dwucylindrowe.

  • JOHN DEERE-LANZ 500

    1960

    JOHN DEERE-LANZ 500

    Równocześnie z zakończeniem produkcji silników dwucylindrowych kończy się w Europie era jednocylindrowych Buldogów. Wraz z modelami 300 i 500 zakład w Mannheim wprowadza europejskie wersje "nowej generacji".

  • JOHN DEERE 4020

    1963

    JOHN DEERE 4020

    Najpopularniejszy ciągnik swojej epoki. Najpopularniejszy ciągnik swojej epoki,wyposażony w innowacyjną przekładnię typu PowrShift oraz pierwszą konstrukcję ramy przeciwkapotażowej „Roll-Gard”, chroniącej operatora przed przygnieceniem przez ciągnik.

  • JOHN DEERE 110

    1963

    JOHN DEERE 110

    W roku 1963 zarząd firmy John Deere przeniósł się do nowego budynku biurowego. Park otaczający nową siedzibę wymagał wydajnej kosiarki, co skłoniło ówczesnego CEO Williama Hewitt’a do podjęcia decyzji o produkcji pierwszej kosiarki samojezdnej model 110.

  • JOHN DEERE 717

    1965

    JOHN DEERE 717

    Produkcja na skalę europejską. Wraz z modelami 310, 510 i 710 w fabryce John Deere w Mannheim zaprezentowana została nowa linia modelowa. Całkowicie nowe silniki wysokoprężne były dostarczane z niedawno uruchomionej fabryki John Deere w Saran, we Francji.

  • JOHN DEERE 3120

    1969

    JOHN DEERE 3120

    Pierwszy ciągnik z Mannheim z silnikiem sześciocylindrowym. Wraz z wprowadzeniem serii 20 w roku 1967 logo LANZ znika ostatecznie z ciągników produkowanych w Mannheim. John Deere model 3120 zaspokaja wzrastające potrzeby niemieckiego rolnictwa.

  • JOHN DEERE 7020

    1971

    JOHN DEERE 7020

    Zmiany strukturalne w Ameryce Północnej wymusiły konieczność obrabiania jeszcze większych obszarów w możliwie krótkim czasie. Był to stały wyścig z czasem. Nowe ciągniki przegubowe John Deere zapewniały moc niezbędną do obsługi dużych narzędzi i mogły być używane na sporych obszarach.

  • JOHN DEERE 4630

    1972

    JOHN DEERE 4630

    Nowe ciągniki II generacji: ta zaprojektowana w Waterloo seria zdobyła uznanie klientów dzięki cechom takim jak kabina Sound-Gard, stanowiąca wzorzec w zakresie komfortu oraz izolacji akustycznej zapewnianych przez wiele lat użytkowania.

  • JOHN DEERE 1630VU

    1975

    JOHN DEERE 1630VU

    II generacja podbija Europę. Nowa konstrukcja została również wprowadzona w maszynach produkowanych w Europie, na przykład w tym specjalistycznym ciągniku przeznaczonym do użytku w winnicach, produkowanym w zakładzie w Getafe.

  • JOHN DEERE 4240S

    1981

    JOHN DEERE 4240S

    Ta maszyna porusza się precyzyjnie nawet na trudnym terenie. W modelach 4040S i 4240S zastosowano nowe osie z mechanicznym napędem na wszystkie koła i 13-stopniowym kątem wychyłu oraz nową kabinę Sound-Gard 2 z zakładu w Bruchsal.

  • JOHN DEERE 3640

    1984

    JOHN DEERE 3640

    Wprowadzony w roku 1984 model 3640 cechował się trwałością i niezawodnością i posiadał moc 112 KM. Ten model był również wyposażony w nową przekładnię 16/8 PowerSyncron. Począwszy od roku 1985 ten ciągnik był dostępny fabrycznie z zaczepem przednim, dzięki czemu był jeszcze bardziej wydajny w pracy.

  • JOHN DEERE 2850

    1986

    JOHN DEERE 2850

    Seria 50 z Mannheim. Model 2850 był szczególnie popularny jako największy ciągnik z silnikiem 4-cylindrowym. Wśród wielu unowocześnień warto wymienić nowe, ekonomiczne silniki o dużym zakresie stałej mocy oraz zwiększoną moc podnoszenia.

  • JOHN DEERE 4955

    1989

    JOHN DEERE 4955

    Upadek muru berlińskiego. Dzięki dużym ciągnikom, takim jak 4955, firma John Deere nie tylko zaspokajała potrzeby amerykańskich rolników, ale była również w stanie zaoferować właściwe maszyny na nowych rosnących rynkach w momencie otwarcia się na świat Europy wschodniej.

  • JOHN DEERE 6400

    1992

    JOHN DEERE 6400

    Wraz z serią 6000 produkowaną w fabryce John Deere w Mannheim pojawiła się zupełnie nowa koncepcja ciągnika. Innowacyjna, modułowa konstrukcja ramy sprawia, że jest ona lżejsza, ale bardziej stabilna oraz umożliwia stworzenie niemal nieograniczonej liczby konfiguracji.

  • JOHN DEERE 8400

    1994

    JOHN DEERE 8400

    Nowatorska technologia: wraz z serią 8000 firma John Deere tworzy nowy standard w segmencie dużych ciągników.

  • JOHN DEERE 7810

    1996

    JOHN DEERE 7810

    Niezwykle wydajna konstrukcja ramy wprowadzona w serii 6000 została zaadaptowana do większej serii 7000 produkowanej w Waterloo. Model 7810 pozostaje aż do dzisiaj jednym z najbardziej docenionych i rozpoznawanych ciągników John Deere.

  • JOHN DEERE 6910

    1997

    JOHN DEERE 6910

    Ciągnik staje się luksusowy. Wprowadzone po raz pierwszy zawieszenie przedniej osi TLS pozwoliło nie tylko zwiększyć komfort jazdy, ale również poprawić trakcję o 8 procent.

  • JOHN DEERE 9400T

    2000

    JOHN DEERE 9400T

    Mniejszy nacisk na centymetr kwadratowy. Innowacyjne rozwiązanie trakcyjne wprowadzone w roku 1997 w nowej serii 8000T okazało się dużym sukcesem. Na żądanie wielu klientów to rozwiązanie wdrożono również w mocniejszych klasach.

  • JOHN DEERE 8345R

    2009

    JOHN DEERE 8345R

    Nowy poziom ekonomii. Produkcja serii 8R rozpoczęła się w fabryce John Deere w Waterloo w roku 2009. Te ciągniki ustanawiają nowe rekordy oszczędności paliwa w oficjalnych testach.

  • JOHN DEERE 6150R

    2012

    JOHN DEERE 6150R

    Model 6150R, wszechstronny koń pociągowy z serii 6R, stał się szybko bestsellerem dzięki optymalnemu połączeniu wysokiej wydajności i zwrotności.

  • JOHN DEERE 9620RX

    2016

    JOHN DEERE 9620RX

    Najmocniejszy w swojej klasie. W celu zaspokojenia zapotrzebowania klientów na dużą wydajność przy jednoczesnym ograniczeniu do minimum ubijania gleby firma John Deere zaprezentowała w roku 2016 ciągnik z serii 9RX o mocy 670 KM, z przegubowym układem kierowniczym i gąsienicowym układem bieżnym.

  • JOHN DEERE 5125R

    2017

    JOHN DEERE 5125R

    Ten zwinny i mocny ciągnik może poruszyć góry. W ramach nowej serii 5R zaoferowano w klasie średniej opcjonalne pakiety wyposażenia premium, zarezerwowane do tej pory dla dużo większych modeli.

  • JOHN DEERE 6250R

    2017

    JOHN DEERE 6250R

    Połączenie dużej wydajności i niemal nieograniczonej wszechstronności: wraz z modelami 6230R i 6250R firma John Deere oferuje dwa lekkie, ale mocne ciągniki, pozwalające zaspokoić potrzeby transportowe podwykonawców. Są one również wyposażone w nowy, innowacyjny Innowacyjny dżojstik CommandPRO.

"Nothing runs like a John Deere"