2038RKompaktowy ciągnik użytkowy
- Kompaktowy 3-cylindrowy silnik wysokoprężny
- Wygodne stanowisko operatora
- Łatwa w użyciu przekładnia hydrostatyczna
- Możliwość zamówienia z kabiną, ładowaczem czołowym i agregatem koszącym
Dlaczego masz iść na kompromis? Nasz wszechstronny ciągnik 2038R jest łatwy
w obsłudze i manewrowaniu, przy stabilności godnej dużych maszyn i niezawodności, jakiej można oczekiwać od marki John Deere. Chłodzone cieczą silniki wysokoprężne dają dużą moc i prędkość, natomiast wzmocnione osie, napęd na cztery koła i tylny TUZ kategorii 1 są idealne do ciężkiej pracy. Lepsza widoczność i łatwość zmiany osprzętu przyczyniają się do jeszcze większej wydajności.
2026R
Chłodzony cieczą silnik wysokoprężny Yanmar 3TNV76-XCJT o pojemności skokowej 1,115 l zapewnia ciągnikowi 2026R moc 18,5 kW.
Model |
Liczba cylindrów |
Pojemność skokowa silnika |
Układ dolotowy |
Moc silnika* |
Moc silnika** |
Moc WOM |
2026R |
3 |
1,115 l |
wolnossący |
18,5 kW |
17,5 kW |
12,5 kW |
*Silnik: 18,5 kW przy prędkości nominalnej (ECE-R120)
**Silnik: 17,5 kW przy prędkości nominalnej (ECE-R24)
2032R
Chłodzony cieczą silnik wysokoprężny Yanmar 3TNV88C-NJT o pojemności skokowej 1,642 l zapewnia ciągnikowi 2032R moc 23,3 kW.
Model |
Liczba cylindrów |
Pojemność skokowa silnika |
Układ dolotowy |
Moc silnika brutto* |
Moc silnika w KM brutto* |
Moc WOM* |
2032R |
3 |
1,642 l |
wolnossący |
23,3 kW |
31,2 KM |
18 kW |
* Moc silnika brutto wg normy SAE J1995: 31,2 KM (23 kW) przy 2500 obr./min
2038R
Chłodzony cieczą silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem Yanmar 3TNV86T-NJT o pojemności skokowej 1,568 l zapewnia ciągnikowi 2038R moc 27,4 kW.
Model |
Liczba cylindrów |
Pojemność skokowa silnika |
Układ dolotowy |
Moc silnika brutto* |
Moc silnika w KM brutto* |
Moc WOM* |
2038R |
3 |
1,568 l (95,7 cu in.) |
Z turbodoładowaniem |
27,4 kW (37,3 KM) |
37,3 KM |
22,7 kW (30,4 KM) |
* Moc silnika brutto wg normy SAE J1995: 37,3 KM (27,4 kW) przy 2500 obr./min
W silniku wykorzystano najnowsze rozwiązania techniczne w celu optymalizacji zużycia paliwa, poprawy sterowania i dokładności oraz ograniczenia wpływu na środowisko.
System Common Rail (CRS) optymalizuje zużycie paliwa i zmniejsza koszty eksploatacji (w porównaniu z silnikami bez technologii CRS). Wysokociśnieniowy wtrysk atomizuje paliwo do postaci drobniejszych cząsteczek, które niemal całkowicie się spalają. Powoduje to mniejsze zużycie paliwa i obniża koszt eksploatacji.
Sterownik elektroniczny (ECU) zapewnia optymalną kontrolę paliwa i dokładność. ECU monitoruje i kontroluje silnik. Stale monitoruje stan pracy silnika i reguluje dozowanie paliwa tak, by zapewnić optymalną wydajność i niskie emisje.
Silnik jest wyposażony w układ oczyszczania spalin. Układ pracuje automatycznie. Filtr wylotowy obejmuje filtr cząstek stałych silnika wysokoprężnego (DPF), który wychwytuje cząstki stałe (PM) zawarte w gazach spalinowych. Dzięki naturalnym procesom oczyszczania większość cząstek stałych wychwyconych przez filtr spalin jest eliminowana przez ciepło strumienia spalin podczas normalnego użytkowania. Przy niskiej wartości temperatury, prędkości obrotowej silnika lub współczynnika obciążenia inicjowany jest cykl czyszczenia aktywnego. W tym cyklu oczyszczania temperatura gazów spalinowych podnosi się przez wtryśnięcie dodatkowego paliwa do katalizatora utleniającego silnika wysokoprężnego (DOC) w czasie suwu wydechowego podczas normalnej pracy pojazdu.
Po wielu godzinach pracy filtr DPF może wymagać oczyszczenia.
W zależności od obciążenia ciągnika oraz temperatury otoczenia, wilgotności i prędkości obrotowej silnika w filtrze cząstek stałych silnika wysokoprężnego może powstać osad cząstek stałych, w związku z czym filtr będzie wymagał czyszczenia. Termin czyszczenia filtra jest wyznaczany na podstawie jednego z trzech czynników:
Po spełnieniu jednego z tych trzech warunków nastąpi czyszczenie filtra. Stosowane są trzy różne procesy czyszczenia:
Pasywne czyszczenie filtra ma miejsce, kiedy silnik wytwarza wystarczającą ilość ciepła do utlenienia cząstek stałych. Ten automatyczny proces odbywa się nieprzerwanie podczas normalnej pracy silnika. Podczas pasywnego czyszczenia filtra na wyświetlaczu słupka narożnego nie pojawiają się żadne ikony ani symbole.
UWAGA: Pasywne czyszczenie filtra nie wymaga zaangażowania operatora i nie powoduje przerw w normalnej pracy ciągnika.
Silniki serii Yanmar TNV mają następujące cechy:
Yanmar jest znakiem towarowym spółki Yanmar Company Limited.
W niektórych przypadkach, gdy pasywne i aktywne czyszczenie filtra nie usunie w pełni cząstek stałych, może być konieczne czyszczenie filtra podczas postoju. Najprawdopodobniej czyszczenie filtra podczas postoju będzie wymagane wyłącznie wówczas, gdy na dłuższy czas wyłączono automatyczne czyszczenie filtra i zignorowano liczne ostrzeżenia o konieczności włączenia czyszczenia filtra lub gdy ciągnik użytkowano przy małym obciążeniu. Żądanie oczyszczenia filtra w zaparkowanej maszynie może zostać wyświetlone także wówczas, gdy proces czyszczenia automatycznego był wielokrotnie przerywany lub czyszczenie aktywne zakończyło się niepowodzeniem z powodu usterki podzespołu. W tych rzadkich przypadkach operator musi zaparkować ciągnik i rozpocząć proces oczyszczania filtra.
Proces oczyszczania filtra podczas postoju należy aktywować w zależności od sposobu użytkowania i pracy ciągnika. Proces trwa około 30 minut. Więcej szczegółów można znaleźć w instrukcji obsługi.
Układ kontroli emisji w tym silniku stale monitoruje poziom sadzy ciągnika, pilnując, aby ciągnik zawsze pracował z najwyższą sprawnością. Zapewni to najwyższą wydajność w każdej sytuacji.
UWAGA: Liczba godzin od ostatniej regeneracji i poziom sadzy wyrażony procentowo widoczne są na wyświetlaczu LCD.
W przypadku braku warunków (temperatura, obciążenie lub prędkość) do pasywnego czyszczenia filtra, cząstki stałe są usuwane przy użyciu urządzenia aktywnie czyszczącego filtr.
Aby zapewnić wymagane warunki, układ sterowania temperaturą spalin (ETM) steruje rozpoczęciem i czasem trwania aktywnego czyszczenia filtra. ETM może regulować wiele parametrów silnika i/lub przez krótki czas wtryskiwać niewielką ilość paliwa do strumienia spalin. Paliwo przekształca się w opary, które wchodzą w reakcję chemiczną z katalizatorami w katalizatorze utleniającym, aby wytworzyć ciepło potrzebne do utlenienia cząstek stałych.
Należy zauważyć, że nigdy nie dochodzi do zapalenia paliwa w katalizatorze utleniającym/filtrze cząstek stałych oraz że nie dochodzi do przerw w pracy ciągnika.
Podobnie jak podczas pasywnego czyszczenia filtra nie jest wymagana interwencja operatora ani przerywanie pracy.
Ciągniki 2R wyposażano w dwuzakresową przekładnia hydrostatyczna zamkniętą w obudowie przekładni z odlewu aluminiowego. Płyn pod ciśnieniem przenosi moc silnika na koło napędowe poprzez pompę hydrauliczną oraz silnik w układzie zamkniętym. Płynna regulacje prędkości jazdy umożliwia operatorowi dostosowanie prędkości jazdy ciągnika do wykonywanej pracy.
Funkcje bezpieczeństwa przekładnia hydrostatyczna:
Kluczowe zalety ciągnika John Deere - pedały sterowania Twin Touch oferują kilka kluczowych zalet w porównaniu z konkurencyjnymi ciągnikami z przekładnią hydrostatyczną.
Elektroniczny tempomat stanowi wyposażenie standardowe ciągników 2R. Tempomat umieszczony po prawej stronie konsoli operatora włącza się przełącznikiem.
Ciągniki z 2032R i 2038R są wyposażone w funkcję eThrottle. Ta funkcja ma na celu zmniejszenie wykorzystania pracy na całkowicie otwartej przepustnicy, by zmniejszyć emisję hałasu i zmniejszyć zużycie paliwa. Przy włączonej funkcji eThrottle zwiększają się obroty silnika i przekładni po naciśnięciu pedałów Twin Touch. Funkcja ta może być przydatna w wielu różnych zastosowaniach, szczególnie przy pracy przednim podnośnikiem, ładowaczem czołowym oraz w transporcie na drodze i manewrowaniu na parkingu.
Aby włączyć system należy tylko przycisnąć przełącznik znajdujący się po prawej stronie przedniej konsoli. Po włączeniu systemu zwiększają się lub zmniejszą obroty silnika po naciśnięciu pedałów Twin Touch.
Podczas pracy ładowaczem operator uzyska maksymalne korzyści z układu poprzez zwiększanie obrotów silnika ręczną przepustnicą do co najmniej 50 procent. Po ustawieniu ręcznej przepustnicy, układ eThrottle zapewnia poczucie większej mocy, gdy napełnia się łyżkę materiałem z nasypu. Im mocniej naciśnie się pedały TwinTouch tym bardziej wzrosną obroty silnika. W tym scenariuszu, ponieważ operator naciska pedał, silnik będzie pracował w zakresie od 50 do 100 procent otwarcia przepustnicy. Obroty nie spadną poniżej 50 procent aż do opuszczenia dźwigni ręcznej.
Przy transporcie lub odśnieżaniu zaleca się włączyć funkcję eThrottle, ale pozostawiając przepustnicę ręczną ustawioną na minimalnym poziomie, aby funkcja eThrottle mogła sterować całym zakresem obrotów od 0 procent do 100 procent.
Przy zastosowaniu WOM, jak koszenie lub odśnieżanie, nie zaleca się stosowanie funkcji eThrottle ponieważ zazwyczaj do prawidłowej pracy wymagane są stałe obroty WOM.
Opcjonalna funkcja eThrottle do 2026R jest realizowana mechanicznie i można ją zamówić z Europejskiego Centrum Dystrybucji Wyrobów Gotowych z montażem fabrycznym (oznaczenie opcji 8290).
Sauer-Danfoss to zastrzeżony w Stanach Zjednoczonych znak towarowy spółki Sauer-Danfoss Incorporated.
Stanowisko operatora zaprojektowano w sposób zapewniający operatorowi większą wygodę i lepszą widoczność. By ułatwić szybką orientację podczas pracy, elementy sterowania rozmieszczono ergonomicznie i oznaczono różnymi kolorami. Konstrukcja stanowiska operatora pozwala siedzieć „w stanowisku” zamiast „na stanowisku”, co zwiększa wygodę i stabilność. Opcjonalna, wygodna kabina z fotelem pneumatycznym (z materiałową tapicerką) zapewnia idealne warunki na długie dni pracy, również przy niesprzyjającej pogodzie.
Najważniejsze cechy stanowiska operatora ciągników 2R:
Gruba, miękka materiałowa tapicerka siedziska zapewnia płynną i wygodną jazdę. Fotel z wyprofilowanym wysokim oparciem ułatwia operatorowi obracanie się i obserwowanie tylnych narzędzi. Stanowisko operatora wyposażono w standardowe, wygodne, żółte siedzisko operatora z zawieszeniem mechanicznym.
Najważniejsze cechy stanowiska operatora:
Opcjonalna komfortowa kabina John Deere do ciągników 2R jest montowana fabrycznie i przyczynia się do większej atrakcyjności dla klientów korzystających na co dzień z ciągnika 2026R, 2032R i 2038R. Pozbawione ramy, w pełni przeszklone drzwi otwierają się szeroko, ułatwiając wsiadanie, a pneumatyczny fotel premium z obiciem materiałowym oraz regulacją w poziomie i w pionie, zapewnia operatorowi idealną pozycję do pracy w ciągu całego długiego dnia. Przednia i podgrzewana tylna szyba otwierają się szeroko, umożliwiając wentylację, a wydajny system ogrzewania zapewnia ochronę i komfort cieplny przez cały rok. Czy wykonywane są prace przy użyciu ładowacza, przedniego narzędzia (np. usuwanie śniegu), koszenie, uprawa ziemi, cięcie obrotowe, czy prace z lekkim sianem, uniwersalność i moc ciągników z kabiną pozwala na wykonywanie każdego rodzaju zadań. Jednocześnie, operator jest zabezpieczony przed czynnikami zewnętrznymi.
Funkcje nowej, wygodnej kabiny:
Funkcje kabiny zapewniające bezpieczeństwo
W ciągniku 2036R zastosowano zmodernizowany układ unoszenia agregatu koszącego CommandCut umożliwiający szybką i precyzyjną regulację agregatu pokrętłem i dźwignią. Dzięki opisom obsługa elementów sterowania jest prosta. Pokrętło wysokości koszenia (HOC) oraz dźwignię unoszenia/opuszczania dogodnie umieszczono na konsoli prawostronnej, gdzie operator ma do nich łatwy dostęp. Zalety systemu są następujące:
Regularne wykonywanie czynności serwisowych i konserwacyjnych ma ogromny wpływ na sprawność, wydajność i trwałość ciągnika.
Wszystkie codzienne czynności obsługowe można wykonać bez stosowania narzędzi.
UWAGA: Przed przystąpieniem do czynności konserwacyjnych i obsługowych należy zawsze zapoznać się pełnym opisem, zawartym w instrukcji obsługi.
Ciągniki 2032R i 2038R są wyposażone w funkcję eThrottle. Ta funkcja ma na celu zmniejszenie wykorzystania pracy na całkowicie otwartej przepustnicy, by zmniejszyć emisję hałasu i zmniejszyć zużycie paliwa. Przy włączonej funkcji eThrottle zwiększają się obroty silnika i przekładni po naciśnięciu pedałów Twin Touch™. Funkcja ta może być przydatna w wielu różnych zastosowaniach, szczególnie przy pracy przednim podnośnikiem, ładowaczem czołowym oraz w transporcie na drodze i manewrowaniu na parkingu.
Aby włączyć system należy tylko przycisnąć przełącznik znajdujący się po prawej stronie przedniej konsoli. Po włączeniu systemu zwiększają się lub zmniejszą obroty silnika po naciśnięciu pedałów Twin Touch.
Podczas pracy ładowaczem operator uzyska maksymalne korzyści z układu poprzez zwiększanie obrotów silnika ręczną przepustnicą do co najmniej 50 procent. Po ustawieniu ręcznej przepustnicy, układ eThrottle zapewnia poczucie większej mocy, gdy napełnia się łyżkę materiałem z nasypu. Im mocniej naciśnie się pedały TwinTouch, tym bardziej wzrosną obroty silnika. W tym scenariuszu, ponieważ operator naciska pedał, silnik będzie pracował w zakresie od 50 do 100 procent otwarcia przepustnicy. Obroty nie spadną poniżej 50 procent aż do opuszczenia dźwigni ręcznej.
Przy transporcie lub odśnieżaniu zaleca się włączyć funkcję eThrottle, ale pozostawić przepustnicę ręczną ustawioną na niskim biegu jałowym, aby funkcja eThrottle mogła sterować całym zakresem obrotów od 0 procent do 100 procent.
Przy zastosowaniu WOM, jak koszenie lub odśnieżanie, nie zaleca się stosowania funkcji eThrottle ponieważ zazwyczaj do prawidłowej pracy wymagane są stałe obroty WOM.
Opcjonalna funkcja eThrottle do 2026R jest realizowana mechanicznie i można ją zamówić z Europejskiego Centrum Dystrybucji Wyrobów Gotowych z montażem fabrycznym (oznaczenie opcji 8290).
2 lata 0% na wszystkie ciągniki kompaktowe i inne maszyny komunalne