3038EKompaktowy ciągnik użytkowy
- Przekładnia hydrostatyczna sterowana dwoma pedałami
- Mały promień skrętu
- Wspomagany układ kierowniczy
- Opcja: ładowacz czołowy
Dlaczego masz iść na kompromis w zakresie osiągów lub możliwości? Kompaktowy ciągnik użytkowy 3038E jest prostą, przystępną cenowo maszyną, która po prostu robi swoje. Niewielki promień skrętu i wysoka ergonomia sprawiają, że praca jest łatwa — przy jakości oczekiwanej od produktów John Deere.
Niezawodny silnik z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa zapewnia niższe zużycie paliwa oraz lepszy rozruch w niższych temperaturach.
Nawet z zamontowanym ładowaczem czołowym model 3038E jest niezwykle zwrotny w ciasnych miejscach i ograniczonych przestrzeniach.
3025E
Chłodzony cieczą silnik wysokoprężny Yanmar 3TNV88F-EPJT1 o pojemności skokowej 1,642 l zapewnia ciągnikowi 3025E moc 18 kW (24,4 KM).
Model |
Liczba cylindrów |
Pojemność silnika |
Obroty znamionowe |
Moc silnika brutto* |
PS silnika brutto* |
Moc WOM |
3025E |
3 |
1,642 l |
2400 |
18,2 kW (24,4 KM) |
24,7 KM |
14,4 kW (19,4 KM) |
Moc silnika brutto w kW (KM) wg normy SAE J1995 18,2 (24,4) przy 2400 obr./min, PS
3038E
Turbodoładowany chłodzony cieczą silnik wysokoprężny Yanmar 3TNV86T-NJT o pojemności skokowej 1,568 l zapewnia ciągnikowi 3038E moc 27,4 kW (36,7 KM).
Model |
Liczba cylindrów |
Pojemność silnika |
Obroty znamionowe |
Moc silnika brutto* |
PS silnika brutto* |
Moc WOM |
3038E |
3 |
1,568 l |
2500 |
27,4 kW (36,7 KM) |
37,3 KM |
22,4 kW (30 KM) |
Moc silnika brutto w kW (KM) wg normy SAE J1995 27,4 (36,7) przy 2500 obr./min, PS
W silniku wykorzystano najnowsze rozwiązania techniczne w celu optymalizacji zużycia paliwa, poprawy sterowania i dokładności oraz ograniczenia wpływu na środowisko. System Common Rail (CRS) optymalizuje zużycie paliwa i zmniejsza koszty eksploatacji (w porównaniu z silnikami nie stosującymi technologii CRS). Wysokociśnieniowy wtrysk atomizuje paliwo w drobne cząsteczki, które całkowicie się spalają. Powoduje to mniejsze zużycie paliwa i obniża koszt eksploatacji.
Elektroniczna jednostka sterująca (ECU) zapewnia optymalną kontrolę paliwa i dokładność. ECU monitoruje i kontroluje silnik. Stale monitoruje stan pracy silnika i reguluje dozowanie paliwa tak, by zapewnić optymalną wydajność i niskie emisje.
W silniku zastosowano układ oczyszczania spalin. Układ pracuje automatycznie. Filtr wylotowy obejmuje filtr cząstek stałych (DPF), który wychwytuje cząstki stałe (PM) zawarte w gazach spalinowych. Dzięki naturalnym procesom oczyszczania, większość cząstek stałych przychwyconych w filtrze spalin jest eliminowana przez ciepło strumienia spalin podczas normalnego użytkowania. Przy niskiej wartości temperatury, prędkości obrotowej silnika lub współczynnika obciążenia inicjowany jest aktywny cykl czyszczenia. W tym cyklu oczyszczania temperatura gazów spalinowych podnosi się przez wtryśnięcie dodatkowego paliwa do utleniającego reaktora katalitycznego (DOC) w czasie suwu wydechowego podczas normalnej pracy pojazdu.
Po wielu godzinach pracy filtr wydechowy może wymagać usunięcia popiołu.
W zależności od obciążenia ciągnika oraz temperatury otoczenia, wilgotności i prędkości obrotowej silnika w filtrze cząstek stałych silnika wysokoprężnego może powstać osad cząstek stałych, w związku z czym filtr będzie wymagał czyszczenia. Moment czyszczenia filtra jest określany na podstawie jednego z trzech czynników:
Po spełnieniu jednego z tych trzech warunków nastąpi oczyszczenie filtra. Stosowane są trzy różne procesy czyszczenia:
Pasywne czyszczenie filtra ma miejsce, kiedy silnik wytwarza wystarczającą ilość ciepła do utlenienia cząstek stałych. Ten automatyczny proces odbywa się nieprzerwanie podczas normalnej pracy silnika. Podczas pasywnego czyszczenia filtra na wyświetlaczu słupka narożnego nie pojawiają się żadne ikony ani symbole.
UWAGA: pasywne czyszczenie filtra nie wymaga zaangażowania operatora i nie powoduje przerw w normalnej pracy ciągnika.
Jeśli warunki pasywnego czyszczenia filtra (odnośnie do temperatury, obciążenia czy prędkości) nie mogą zostać spełnione, cząstki stałe są usuwane przez aktywne czyszczenie filtra.
Aby zapewnić wymagane warunki, system kontroli temperatury spalin (ETM) steruje rozpoczęciem i czasem trwania aktywnego czyszczenia filtra. ETM może regulować wiele parametrów silnika i/lub przez krótki czas wtryskiwać niewielką ilość paliwa do strumienia spalin. Paliwo przekształca się w opary, które wchodzą w reakcję chemiczną z katalizatorami w katalizatorze utleniającym, aby wytworzyć ciepło potrzebne do utlenienia cząstek stałych.
Należy zauważyć, że nigdy nie dochodzi do zapalenia paliwa w katalizatorze utleniającym / filtrze cząstek stałych oraz że wewnątrz tych elementów nie pojawia się płomień.
Podobnie jak podczas pasywnego czyszczenia filtra nie jest wymagana interwencja operatora ani przerywanie pracy.
W niektórych przypadkach, gdy pasywne i aktywne czyszczenie filtra nie usunie w pełni cząstek stałych, może być konieczne czyszczenie filtra podczas postoju. Czyszczenie filtra podczas postoju będzie wymagane wyłącznie wówczas, gdy na dłuższy czas wyłączono automatyczne czyszczenie filtra i zignorowano liczne ostrzeżenia o konieczności włączenia czyszczenia filtra lub gdy ciągnik użytkowano przy małym obciążeniu. Żądanie oczyszczenia filtra w zaparkowanej maszynie może zostać wyświetlone także wówczas, gdy proces czyszczenia automatycznego był wielokrotnie przerywany lub czyszczenie aktywne zakończyło się niepowodzeniem z powodu usterki podzespołu. W tych rzadkich przypadkach operator musi zaparkować ciągnik i rozpocząć proces oczyszczania filtra.
Proces oczyszczania filtra podczas postoju należy aktywować w zależności od sposobu użytkowania i pracy ciągnika. Proces trwa około 30 minut. Więcej szczegółów można znaleźć w instrukcji obsługi.
Układ ten stale monitoruje poziom sadzy ciągnika, upewniając się, że ciągnik zawsze pracuje najwydajniej. Zapewni to najwyższą wydajność w każdej sytuacji.
UWAGA: liczba godzin od ostatniej regeneracji i poziom sadzy wyrażony procentowo widoczne są na wyświetlaczu LCD.
Yanmar jest znakiem towarowym spółki Yanmar Company Limited.
Ciągniki z serii 3E oferowany jest dwuzakresową przekładnią hydrostatyczną osadzoną w skrzyni przekładniowej z odlewu aluminium. Płyn pod ciśnieniem przenosi moc silnika na koło napędowe poprzez pompę hydrauliczną oraz silnik w układzie zamkniętym. Płynna regulacje prędkości jazdy umożliwia operatorowi dostosowanie prędkości jazdy ciągnika do wykonywanej pracy.
Funkcje bezpieczeństwa przekładni przekładnia hydrostatyczna:
Kluczowa zaleta ciągnika John Deere - pedały sterowania Twin Touch oferują kilka kluczowych zalet w porównaniu z konkurencyjnymi ciągnikami z przekładnią hydrostatyczną.
Ciągniki z serii 3E można wyposażyć w opcjonalny przełącznik tempomatu, instalowany na konsoli po prawej stronie. Operator na możliwość utrzymania stałej prędkość podczas koszenia w polu lub przy innych pracach, w których wymagana się intensywnego korzystania z przekładni. Osoby wymagające takiej funkcji mogą bardzo szybko i łatwo zainstalować zestaw.
Sauer-Danfoss to zastrzeżony w Stanach Zjednoczonych znak towarowy spółki Sauer-Danfoss Incorporated.
Przejrzystość stanowiska operatora oferuje wygodę operatorom dowolnego wzrostu i postury. Elementy sterowania po obu stronach operatora oznaczono kolorami, co ułatwia ich rozróżnienie.
Układ wykrywania obecności operatora:
Gruba, miękka wyściółka siedziska zapewnia płynną i wygodną jazdę.
Czytelny panel przyrządów obejmuje:
Ciągniki serii 3E standardowo wyposażono w czytelny wskaźnik poziomu paliwa, by operator nie dopuścił, by w ciągniku skończyło się paliwo.
Czujnik obecności operatora (w siedzisku)
Konstrukcja zabezpieczająca ROPS spełnia lub wykracza poza normy bezpieczeństwa SAE J 2194
Ciągniki 3E wyposażono w konstrukcję zabezpieczającą Roll-Gard. Konstrukcja spełnia wymagania normy SAE J 2194 dla kompaktowych ciągników wielozadaniowych
UWAGA: Prowadząc ciągnik 3E ze konstrukcją zabezpieczającą zaleca się zawsze zapinać pasy bezpieczeństwa.
Ciągnik 3E można wyposażyć w zestaw tylnych gniazd hydrauliki z dwoma dodatkowymi zaworami z tyłu. Zestaw można zainstalować w ciągniku z/lub bez ładowacza.
UWAGA: Niekompatybilny z zestawem Power Beyond.
Funkcje są całkowicie niezależne od ładowacza. Do tylnych gniazd można podłączyć szeroką gamę narzędzi i elementów, na przykład:
Dzięki tak wszechstronnemu zestawowi narzędzi ciągniki 3E umożliwiają operatorom korzystanie z pożądanych opcji i wykorzystanie ciągników do szerokiego zakresu zadań.Pierwszy zawór wyposażono w położenie pływające, oferują operatorowi możliwość kopiowania gruntu i poprawienia wierzchniej warstwy gleby niektórymi narzędziami. INFORMACJA Żaden z zaworów nie ma punktów oporu, dlatego nie należy ich podłączać do narzędzi z silnikiem, gdyż zawór nie jest przeznaczony do pracy ciągłej w położeniu otwartym. Jest on przeznaczony do pracy chwilowej na żądanie, jak poruszanie tłoczyskiem siłownika.
Regularne wykonywanie czynności serwisowych i konserwacyjnych ma ogromny wpływ na sprawność, wydajność i trwałość ciągnika.
Wszystkie codzienne czynności obsługowe można wykonać bez stosowania narzędzi:
UWAGA: Przed przystąpieniem do czynności konserwacyjnych i obsługowych należy zawsze zapoznać się pełnym opisem zawartym w instrukcji obsługi.