3039RKompaktowy ciągnik użytkowy
- 3-cylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem
- Przekładnia PowrReverser™ lub dwupedałowa przekładnia E-Hydro
- Zgodność z agregatem koszącym AutoConnect™
- Kabina ComfortGard jako opcja
Aby umożliwić maksymalne wykorzystanie mocy ciągników z serii 3R, wyposażyliśmy je w standardzie w cały zestaw funkcji zaawansowanych. Do takich funkcji należy napęd na cztery koła, cyfrowy system monitorowania osiągów i LoadMatch™ — niesamowity elektryczny system zarządzania mocą silnika, który zapewnia maksymalną wydajność niezależnie od zastosowania.
Odważna stylistyka ciągnika zapewnia atrakcyjny wygląd i funkcjonalność podobną do większych ciągników rolniczych. Zalety stylistyki:
Uzyskuje się charakterystyczny wygląd i styl ciągnika.
UWAGA: Jeżeli ciągnik jest wyposażony opcjonalną instalowaną przez dealera pionową rurę wydechową, należy ją zdjąć przed otworzeniem i zamknięciem maski silnika.
3-cylindrowy silnik wysokoprężny Yanmar TNV oferuje wysoki zapas momentu obrotowego zapewniający dużą moc przy dużych obciążeniach.
Silnik ten oferuje niższą emisję spalin i obniżony poziom hałasu. Silnik spełnia wszystkie aktualne wymagania dotyczące emisji spalin zgodnie z normą Stage V.
3033R
Wolnossący silnik wysokoprężny Yanmar 3TNV88C o pojemności skokowej 1,642 l zapewnia ciągnikowi 3033R moc 23,7 kW.
Model | Liczba cylindrów | Pojemność silnika | Obroty znamionowe | Moc silnika brutto* | PS silnika brutto* | Moc WOM* |
3033R | 3 | 1,642 l | 2600 | 23,7 kW | 32,2 KM | 17,6 kW |
3039R
Turbodoładowany silnik wysokoprężny Yanmar 3TNV86CT CR o pojemności skokowej 1,496 l zapewnia ciągnikowi 3039R moc 28,5 kW.
Model | Liczba cylindrów | Pojemność silnika | Obroty znamionowe | Moc silnika brutto* | PS silnika brutto* | Moc WOM* |
3039R | 3 | 1,496 l | 2600 | 28,5 kW | 38,7 KM | 23,3 kW |
3046R
Silnik wysokoprężny Yanmar 3TNV86CHT CR o pojemności skokowej 1,496 l z turbodoładowaniem i chłodnicą powietrza doładowania zapewnia ciągnikowi 3046R moc 33,3 kW.
Model | Liczba cylindrów | Pojemność silnika | Obroty znamionowe | Moc silnika brutto* | PS silnika brutto* | Moc WOM* |
3046R | 3 | 1,496 l | 2600 | 33,3 kW | 45,3 KM | 25,4 kW |
* Moc silnika brutto (kW) wg normy SAE J1995: 33,34 przy 2600 obr./min, PS
Silnik wykorzystuje najnowsze technologie w celu optymalizacji zużycia paliwa, poprawy kontroli i dokładności oraz zmniejszenia wpływu na środowisko naturalne.
System Common Rail (CRS) optymalizuje zużycie paliwa i zmniejsza koszty eksploatacji (w porównaniu z silnikami nie stosującymi technologii CRS). Wysokociśnieniowy wtrysk atomizuje paliwo w drobne cząsteczki, które całkowicie się spalają. Powoduje to mniejsze zużycie paliwa i niższy koszt eksploatacji.
Elektroniczna jednostka sterująca (ECU) zapewnia optymalną kontrolę paliwa i dokładność. ECU monitoruje i kontroluje silnik. Stale monitoruje stan pracy silnika i reguluje dozowanie paliwa tak, by zapewnić optymalną wydajność i niskie emisje.
Silnik jest wyposażony w układ oczyszczania spalin. Układ pracuje automatycznie. Filtr wylotowy obejmuje filtr cząstek stałych (DPF), który wychwytuje cząstki stałe (PM) zawarte w gazach spalinowych. Dzięki naturalnym procesom oczyszczania, większość cząstek stałych przychwyconych w filtrze spalin jest eliminowana przez ciepło strumienia spalin podczas normalnego użytkowania. Przy niskiej wartości temperatury, prędkości obrotowej silnika lub współczynnika obciążenia inicjowany jest aktywny cykl czyszczenia. W tym cyklu oczyszczania temperatura gazów spalinowych podnosi się przez wtryśnięcie dodatkowego paliwa do utleniającego reaktora katalitycznego (DOC) w czasie wypuszczania spalin podczas normalnej pracy pojazdu.
Po wielu godzinach pracy filtr DPF może wymagać oczyszczenia.
W zależności od obciążenia ciągnika oraz temperatury otoczenia, wilgotności i prędkości obrotowej silnika w filtrze cząstek stałych silnika wysokoprężnego może powstać osad cząstek stałych, w związku z czym filtr będzie wymagał czyszczenia. Moment czyszczenia filtra jest wyznaczany na podstawie jednego z trzech czynników:
Po spełnieniu jednego z tych trzech warunków nastąpi oczyszczenie filtra. Stosowane są trzy różne procesy czyszczenia:
Pasywne czyszczenie filtra ma miejsce, kiedy silnik wytwarza wystarczającą ilość ciepła do utlenienia cząstek stałych. Ten automatyczny proces odbywa się nieprzerwanie podczas normalnej pracy silnika. Podczas pasywnego czyszczenia filtra na wyświetlaczu słupka narożnego nie pojawiają się żadne ikony ani symbole.
UWAGA: pasywne czyszczenie filtra nie wymaga zaangażowania operatora i nie powoduje przerw w normalnej pracy ciągnika.
Jeśli warunki pasywnego czyszczenia filtra (odnośnie do temperatury, obciążenia czy prędkości) nie mogą zostać spełnione, cząstki stałe są usuwane przez aktywne czyszczenie filtra.
Aby zapewnić wymagane warunki, system kontroli temperatury spalin (ETM) steruje rozpoczęciem i czasem trwania aktywnego czyszczenia filtra. ETM może regulować wiele parametrów silnika i/lub przez krótki czas wtryskiwać niewielką ilość paliwa do strumienia spalin. Paliwo przekształca się w opary, które wchodzą w reakcję chemiczną z katalizatorami w DOC, aby wytworzyć ciepło potrzebne do utlenienia cząstek stałych.
Należy zauważyć, że nigdy nie dochodzi do zapalenia paliwa w katalizatorze utleniającym / filtrze cząstek stałych oraz że wewnątrz tych elementów nie pojawia się płomień.
Podobnie jak podczas pasywnego czyszczenia filtra nie jest wymagana interwencja operatora ani przerywanie pracy.
Suchy filtr powietrza z wkładem zabezpieczającym i elektronicznym wskaźnikiem zabrudzenia
Elektroniczny wskaźnik zapchania filtra powierza ostrzega operatora, gdy konieczna jest wymiana filtra
Konstrukcja dwuelementowa dodatkowo chroniąca silnik
Łatwe serwisowanie
Yanmar jest znakiem towarowym spółki Yanmar Company Limited.
W niektórych przypadkach, gdy pasywne i aktywne czyszczenie filtra nie usunie w pełni cząstek stałych, może być konieczne czyszczenie filtra podczas postoju. Najprawdopodobniej czyszczenie filtra podczas postoju będzie wymagane wyłącznie wówczas, gdy na dłuższy czas wyłączono automatyczne czyszczenie filtra i zignorowano liczne ostrzeżenia o konieczności włączenia czyszczenia filtra lub gdy ciągnik użytkowano przy małym obciążeniu. Żądanie oczyszczenia filtra w zaparkowanej maszynie może zostać wyświetlone także wówczas, gdy proces czyszczenia automatycznego był wielokrotnie przerywany lub czyszczenie aktywne zakończyło się niepowodzeniem z powodu usterki podzespołu. W tych rzadkich przypadkach operator musi zaparkować ciągnik i rozpocząć proces oczyszczania filtra.
Proces oczyszczania filtra podczas postoju należy aktywować w zależności od sposobu użytkowania i pracy ciągnika. Proces trwa około 30 minut. Więcej szczegółów można znaleźć w instrukcji obsługi.
Układ ten stale monitoruje poziom sadzy ciągnika, upewniając się, że ciągnik zawsze pracuje najwydajniej. Zapewni to najwyższą wydajność w każdej sytuacji.
UWAGA: liczba godzin od ostatniej regeneracji i poziom sadzy wyrażony procentowo widoczne są na wyświetlaczu LCD.
UWAGA: gdy ciągnik jest w trakcie procesu czyszczenia filtra przy niskich prędkościach lub podczas postoju i pracy, spaliny będą prowadzone przez pionowy wylot spalin. We wszystkich innych przypadkach spaliny będą kierowane przez wylot dolny. Dzięki temu operator nie jest narażony na ciepło.
Ciągniki serii 3R oferuje się z wyjątkową trzyzakresową elektroniczną hydrostatyczną przekładnią eHydro.
Sauer-Danfoss® jest dostawcą zarówno pompy, jak i silnika hydraulicznego. Dzięki temu elementy są dopasowane do siebie i oferują maksymalną sprawność.Przekładnia elektroniczna hydrostatyczna jest idealnie dopasowana do prac, w których produktywność jest koniecznością, np. praca ładowaczem lub kosiarką.Przekładnia hydrostatyczna oferuje pedały sterowania Twin Touch™, umożliwiające wybieranie stopą zarówno prędkości, jak i kierunku jazdy. Kluczowe funkcje przekładni eHydro:
Zastosowano przekładnię eHydro Sauer-Danfoss, by zapewnić niezawodną pracę. Do funkcji zapewniających trwałość należą:
1) Duży, odkuwany wał czopowy z łożyskami większego wspornika, które redukują drgania i hałas.
2) Część środkową wykonano z odlewu aluminiowego, o 10% mocniejszego.
3) Chłodnica oleju chłodzi olej przekładniowy, by wydłużyć trwałość przekładni.
Funkcje bezpieczeństwa przekładni eHydro:
Pedały sterowania Twin Touch oferują kilka kluczowych zalet w porównaniu z konkurencyjnymi ciągnikami z przekładnią hydrostatyczną (HST).
Kluczowe zalety w porównaniu z konkurencyjnymi ciągnikami z przekładnią hydrostatyczną (HST):
Zintegrowane funkcje Wygodne elementy sterowania przekładnią eHydro zintegrowano w pojedynczym module. Łącząc funkcje, jak SpeedMatch™, LoadMatch™, MotionMatch™, i tempomat, jak w samochodzie, można uzyskać maksymalną wydajność ciągników z przekładnią eHydro. Wszystkie te funkcje są standardowe w ciągnikach 3R i oferują klientom łatwość i większą wygodę obsługi.
Ciągniki z serii 3R są wyposażone w funkcję eThrottle. Funkcja ta ma wyciszyć pracę silnika oraz zmniejszyć zużycie paliwa. Wystarczy wcisnąć przycisk, aby prędkość obrotowa silnika była powiązana z położeniem pedału. Operator może przez cały czas utrzymywać przepustnicę w położeniu niskich obrotów. Obroty silnika oraz prędkość ciągnika wzrosną zgodnie z położeniem pedału. Operator uzyskuje komfort, wygodę oraz zmniejszone zużycie paliwa.
Układ SpeedMatch w standardzie w ciągnikach serii 3R, dodatkowo wzbogaca funkcje tempomatu eHydro pozwalając operatorowi zaprogramować maksymalną prędkość. Po włączeniu tej funkcji użytkownik musi całkowicie docisnąć pedału gazu, by osiągnąć zaprogramowaną prędkość maksymalną. Funkcja ta poprawia dokładność i bezpieczeństwo, zwłaszcza przy niższych prędkościach jazdy.Prace uprawowe narzędziami rotacyjnymi lub prowadzenie oprysku to przykłady zastosowań funkcji SpeedMatch. SpeedMatch działa zarówno przy jeździe do przodu, jaki i do tyłu.
UWAGA: Tempomat, jak w samochodzie i funkcję SpeedMatch można stosować razem z funkcją LoadMatch, by uzyskać maksymalną wydajność.
Sauer-Danfoss jest znakiem towarowym firmy Sauer-Danfoss, Inc.
Tempomat, jak w samochodzie stanowi wyposażenie standardowe ciągników 3R. Tempomat umieszczony po prawej stronie konsoli operatora włącza się i wyłącza elektronicznie.
LoadMatch to wyjątkowy w branży układ będący standardowym wyposażeniem ciągników serii 3R.
Jeżeli zapotrzebowanie na moment obrotowy znacząco się zwiększy, przekładnia zmniejszy prędkość jazdy ciągnika, aby skompensować wzrost obciążenia i zwiększy moment obrotowy na koła napędowe, by zminimalizować zagrożenie zgaśnięciem silnika.
Układ LoadMatch automatycznie reguluje kompensację zależnie od zastosowania ciągnika. Prace WOM wymagają mniej wahań prędkości obrotowej silnika, zatem reguluje on spadek prędkości obrotowej zależnie od obrotów WOM. Regulacja poprawia wydajność i optymalizuje prędkość obrotową silnika oraz moment obrotowy zależnie od pracy wykonywanych ciągnikiem.Chociaż układ LoadMatch zazwyczaj jest włączony, to można go wyłączyć na prawej konsoli. MotionMatch Elementy układu MotionMatch będącego standardowym wyposażeniem ciągników serii 3R, znajdują się na prawej konsoli. Układ oferuje siedem ustawień regulacji przyspieszania lub zwalniania po puszczeniu pedała.
Przekładnia PowrReverser oferowana do ciągników 3039R pozwala hydraulicznie zmienić kierunek jazdy. Pozwala jedną dźwignią bezsprzęgłowo łatwo i szybko zmienić kierunek jazdy do przodu i do tyłu.
Przekładnia PowrReverser 12x12 ma hydraulicznie załączane mokre sprzęgło, które zastępuje suche sprzęgło cierne. Dwa pakiety tarcz sprzęgła (jeden do przodu i jeden do tyłu) są uruchamiane hydraulicznie po przesunięciu dźwigni rewersera w położenie do przodu lub do tyłu. Każdy pakiet składa się z trzech chłodzonych olejem tarcz od dużej średnicy 13 cm, co umożliwia doskonałe rozpraszanie ciepła i zwiększa trwałość sprzęgła.
Kluczowe cechy przekładni PowrReverser:
UWAGA: Ciągniki 3R z PowrReverser NIE SĄ kompatybilne ze środkowym wał odbioru mocy (WOM). Środkowy WOM nie może być zamówiony ani z fabryki ani jako zestaw do montażu przez serwis dealera.
Stanowisko pozwała na łatwe wsiadanie / wysiadanie z ciągnika.
Dogodnie umieszczone pedały, a także zmieniony układ elementów sterowania, zapewniają świetnie rozplanowane stanowisko pracy i płaską platformę oferującą operatorowi dużo miejsca na nogi.
Najważniejsze cechy stanowiska operatora:
Struktura rama ROPS ma wbudowane izolatory zapewniające pracę bez drgań
Ciągniki John Deere z kabiną ComfortGard należą do najbardziej komfortowych, wyciszonych i łatwych w użyciu. To wysokiej klasy rozwiązanie opracowano na podstawie szeroko zakrojonych badań opinii klientów i narzędzi badawczych oraz najbardziej zaawansowanych technik projektowania.
W ofercie są następujące modele ciągników z kabiną ComfortGard:
Ciągniki z kabiną przeznaczone są dla tych operatorów wymagających najwyższej wydajności.
Niezależnie, czy wykonywane są prace przy użyciu ładowacza, przedniego narzędzia (np. odśnieżanie), koszenie, uprawa ziemi, koszenie rotacyjne, czy lekkie prace z sianem, uniwersalność i moc ciągników z kabiną pozwala na wykonywanie każdego rodzaju zadania. Jednocześnie, operator jest zabezpieczony przed czynnikami zewnętrznymi.
Operatorzy z pewnością docenią zalety kabiny - począwszy od izolowanej kabiny. Konstrukcja kabin obejmuje stabilne punkty mocowania zintegrowane z konstrukcją zabezpieczającą przy przewróceniu się maszyny oraz wyjątkową konstrukcję mocowań wyrównawczych zapewniających bardzo cichą jazdę.Czterosłupkowa rama zabezpieczająca przy przewróceniu się maszyny, uważnie rozplanowane wnętrze oraz zbiornik paliwa umieszczony z tyłu pod lewą częścią stanowiska operatora zapewniają pełne 360° widoczności.
Operator jest dobrze chroniony przed warunkami pogodowymi dzięki wysokiej klasy układu klimatyzacji zapewniającego ogrzewanie i chłodzenie.
Opcjonalny zestaw oświetlenia obejmuje:
Różne funkcje w kabinie zapewniające niezrównany komfort pracy i widoczność. Wspomniane cechy:
Standardowy fotel operatora z pneumatyczną amortyzacją obity luksusową tkaniną z regulowanym oparciem i zintegrowanymi podłokietnikami.Cechy fotela:
Główne korzyści:
Podstawowe oświetlenie ciągników z kabiną:
Wybór fabrycznych konfiguracji ciągników z kabiną z poniższymi opcjami:
|
Wybór przekładni** |
|
Opcja środkowego WOM*** |
Wybór opon |
|
Wybór gniazd hydrauliki |
Fotel z wyjątkową tapicerką.
|
|||||
Model maszyny |
Moc znamionowa silnika (ISO), wg normy ECE-R120 |
Moc na WOM kW[KM] |
PowrReverser™ przekładni |
Przekładnia hydrostatyczna |
|
R1 Bar |
R3 trawiaste |
R3 Turf Special |
R4 przemysłowe |
Dwa środkowe gniazda hydrauliki |
Dwa środkowe i jedno tylne |
Fotel pneumatyczny |
3033R |
23.6 kW (32.2) |
23,6 |
nie dotyczy |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
3039R |
28.5 kW (38.7) |
31,3 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
3046R |
33.3 kW (45.3) |
34,1 |
nie dotyczy |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
Moc znamionowa silnika w KM (ISO) wg dyrektywy ECE-R120 24.5 kW (32.8 KM) przy obrotach 2600 obr./min., pojemność skokowa 1.6l (97.6 cu in.)
Moc znamionowa silnika w KM (ISO) wg dyrektywy ECE-R120 27.1 kW (37. KM) przy obrotach 2600 obr./min., pojemność skokowa 1.5l (91.5 cu in.)
Moc znamionowa silnika w KM (ISO) wg dyrektywy ECE-R120 32.8k W (44.6 KM) przy obrotach 2600 obr./min., pojemność skokowa 1.5l (91.5 cu in.)
** Przekładnia PowrReverser — tylko ciągnik bez kabiny, tylko otwarte stanowisko operatora (OOS)
*** Opcja środkowego WOM nie jest dostępna z przekładnią PowrReverser
Bezpieczeństwo jest nieodzowną cechą wszystkich ciągników serii 3R.
2 lata 0% na wszystkie ciągniki kompaktowe i inne maszyny komunalne