4052RCiągnik kompaktowy
- Wysokoprężny, 4-cylindrowy silnik Diesel o mocy 50,8 KM
- Przekładnia eHydroTM
- Napęd na cztery koła w standardzie
- Kategoria I, TUZ
Nasz ciągnik 4052R klasy Premium jest specjalnie zaprojektowany tak, aby ułatwić Tobie pracę! System LoadMatch™ eliminuje ryzyko zgaśnięcia silnika poprzez automatyczne dopasowanie jego prędkości obrotowej do obciążenia. System Hitch Assist dostępny w standardzie sprawia, że tylny zaczep jest szybszy i bezpieczniejszy w użyciu. Ładowarkę Quik-Park™ z samopoziomowaniem mechanicznym można zamontować w czasie krótszym niż trzy minuty, a dostępny w standardzie fotel operatora z pneumatyczną amortyzacją zapewnia komfort i wydajność pracy przez cały dzień.
Odważna stylistyka ciągnika 4R zapewnia atrakcyjny wygląd i funkcjonalność podobną do większych ciągników rolniczych. Zalety stylistyki:
Uzyskuje się charakterystyczny wygląd i stylistykę ciągnika.
UWAGA: Jeżeli ciągnik jest wyposażony opcjonalną instalowaną przez dealera pionową rurę wydechową, należy ją zdjąć przed otworzeniem i zamknięciem maski silnika.
Kompaktowy ciągnik użytkowy John Deere 4R oferuje wysokie osiągi dzięki silnikowi wysokoprężnemu o wysokim momencie obrotowym i niskiej emisji spalin, skutecznemu nawet w najbardziej wymagających warunkach. Konstrukcja czterocylindrowego silnika zapewnia nadzwyczajną wydajność, trwałość oraz doskonałą obsługę podczas pracy.
Silnik wysokoprężny Yanmar oferuje wysoki zapas momentu obrotowego zapewniający dużą moc przy dużych obciążeniach.
Ten 4-cylindrowy silnik oferuje niższą emisję spalin i obniżony poziom hałasu. Spełnia on normy emisji spalin Stage V.
Model | Liczba cylindrówLiczba cylindrów | Pojemność silnika | Układ dolotowy | Obroty znamionowe | Moc silnika brutto |
PS silnika brutto |
Moc WOM |
4052M/R | 4 | 2,1 L (128,15 cu in.) | Turbodoładowany | 2600 | 37,9 kW (50,8 KM) | 51,5 PS* | 29,75 kW (39,9 KM) |
4066M/R | 4 | 2,1 L (128,15 cu in.) | Turbodoładowany | 2600 | 48,5 kW (65,0 KM) | 65,9 PS** | 38,8 kW (52,0 KM) |
W zależności od obciążenia ciągnika oraz temperatury otoczenia, wilgotności i prędkości obrotowej silnika, w filtrze cząstek stałych diesel może powstać osad cząstek stałych, w związku z czym filtr będzie wymagał czyszczenia. Moment czyszczenia filtra jest wyznaczany na podstawie jednego z trzech czynników:
Gdy zachodzi jeden z trzech warunków, następuje czyszczenie filtra.Używane są trzy różne procesy czyszczenia:
Pasywne czyszczenie filtra
Pasywne czyszczenie filtra ma miejsce, kiedy silnik wytwarza wystarczającą ilość ciepła do utlenienia cząstek stałych. Ten automatyczny proces odbywa się nieprzerwanie podczas normalnej pracy silnika. Podczas pasywnego czyszczenia filtra na wyświetlaczu słupka narożnego nie pojawiają się żadne ikony ani symbole.
UWAGA: Pasywne czyszczenie filtra nie wymaga zaangażowania operatora i nie występują przerwy w normalnej pracy ciągnika.
Aktywne czyszczenie filtra
Jeśli warunki pasywnego czyszczenia filtra (odnośnie temperatury, obciążenia czy prędkości) nie mogą zostać spełnione, cząstki stałe są usuwane przy zastosowaniu aktywnego czyszczenia filtra.
Aby zapewnić wymagane warunki, system kontroli temperatury spalin (ETM) steruje rozpoczęciem i czasem trwania aktywnego czyszczenia filtra. ETM może regulować szereg parametrów silnika i/lub wtryskiwać przez krótki czas małą ilość paliwa do strumienia spalin. Paliwo przekształca się w opary, które wchodzą w reakcję chemiczną z katalizatorami w katalizatorze utleniającym, aby wytworzyć ciepło potrzebne do utlenienia cząstek stałych.
Należy zauważyć, że nigdy nie dochodzi do zapalenia paliwa w katalizatorze utleniającym/filtrze cząstek stałych i że wewnątrz tych elementów nie pojawia się płomień.
Podobnie jak podczas pasywnego czyszczenia filtra, nie jest wymagana interwencja operatora ani przerywanie pracy.
Czyszczenie filtra, kiedy ciągnik się nie przemieszcza
W niektórych przypadkach, gdy pasywne i aktywne czyszczenie filtra nie usunie w pełni cząstek stałych, może być konieczne czyszczenie filtra podczas postoju. Najprawdopodobniej czyszczenie filtra podczas postoju będzie wymagane wyłącznie wówczas, gdy na dłuższy czas wyłączono automatyczne czyszczenie filtra w i zignorowano liczne ostrzeżenia o konieczności włączenia czyszczenia filtra lub gdy ciągnik użytkowano przy małym obciążeniu. Żądanie oczyszczenia filtra w zaparkowanym ciągniku może zostać wyświetlone także, jeśli proces czyszczenia automatycznego był wielokrotnie przerywany lub czyszczenie aktywne zakończyło się niepowodzeniem z powodu usterki podzespołu. W tych rzadkich przypadkach operator musi zaparkować ciągnik i rozpoczęć proces oczyszczania filtra.
Proces oczyszczania filtra podczas postoju należy aktywować w zależności od sposobu użytkowania i pracy ciągnika. Proces trwa około 30 minut. Szczegółowe informacje można znaleźć w instrukcji obsługi.
Układ ten stale monitoruje poziom sadzy ciągnika, upewniając się, że ciągnik zawsze pracuje najwydajniej. Zapewni to najwyższą wydajność w każdej sytuacji.
UWAGA: Liczba godzin od ostatniej regeneracji i poziom sadzy wyrażony procentowo widoczny jest na wyświetlaczu.
Kluczowe cechy silnika:
Yanmar jest zastrzeżonym znakiem towarowym należącym do firmy Yanmar Co., Ltd.
Ciągniki oferowany jest z trzyzakresową elektroniczną hydrostatyczną przekładnią eHydro.
Sauer-Danfoss® jest dostawcą zarówno pompy, jak i silnika hydraulicznego. Dzięki temu elementy są dopasowane do siebie i oferują maksymalną sprawność.
Elektroniczna przekładnia hydrostatyczna jest idealnie dopasowana do prac, w których wydajność jest koniecznością, np. praca ładowaczem lub kosiarką.Dwa pedały sterowania Twin Touch™ umożliwiają wybór kierunku i prędkości jazdy dotknięciem palcami stopy.
Najważniejsze funkcje przekładni eHydro:
Zastosowano przekładnię eHydro Sauer-Danfoss, by zapewnić niezawodną pracę. Do funkcji zapewniających trwałość należą:
Funkcje bezpieczeństwa przekładni eHydro:
Pedały sterowania John Deere Twin Touch oferują kilka kluczowych zalet w porównaniu z konkurencyjnymi ciągnikami z przekładnią hydrostatyczną.
Wygodne elementy sterowania przekładnią hydrostatyczną eHydro zintegrowano w pojedynczym module. Łącząc funkcje, jak SpeedMatch™, LoadMatch™, MotionMatch, eThrottle, jak w samochodzie, można uzyskać maksymalną wydajność ciągników z przekładnią eHydro. Wszystkie te funkcje są standardowe w ciągnikach 4R i oferują operators łatwość i większą wygodę obsługi.
Funkcję eThrottle włącza i wyłącza się przyciskiem. Po włączeniu funkcji eThrottle naciśnięcie pedału gazu zwiększa obroty silnika i prędkość ciągnika. (wyłącznie ciągnik 4R) |
|
Funkcję LoadMatch włącza i wyłącza się przyciskiem. Po włączeniu funkcji LoadMatch silnik nie będzie się "dusił" podczas pracy pod dużym obciążeniem. | |
Funkcję SpeedMatch włącza i wyłącza się przyciskiem. Po włączeniu funkcji SpeedMatch, operator może ustawić żądaną maksymalną prędkość jazdy. | |
Tempomat włącza i wyłącza się przyciskiem. Po włączeniu tempomatu operator może ustawić stałą prędkość jazdy. | |
Przyciskiem ustawia się prędkość jazdy lub zmniejsza prędkość maksymalną. | |
Przyciskiem można powrócić do ustawionej prędkości jazdy lub zwiększyć prędkość maksymalną. | |
MotionMatch - większe odległości przyspieszania i zwalniania. | |
MotionMatch - krótsze odległości przyspieszania i zwalniania. |
Funkcję eThrottle włącza i wyłącza się przyciskiem. Po włączeniu funkcji eThrottle naciśnięcie pedału gazu zwiększa obroty silnika i prędkość ciągnika. Operator uzyskuje komfort, wygodę oraz mniejsze zużycie paliwa.
Ta ikona oznacza krótsze odległości przyspieszania i zwalniania.
Tempomat, jak w samochodzie stanowi wyposażenie standardowe ciągników 4R. Tempomat umieszczony po prawej stronie konsoli operatora włącza się i wyłącza elektronicznie.
LoadMatch to standardowe wyposażenie ciągników serii 4R.
Jeżeli zapotrzebowanie na moment obrotowy znacząco się zwiększy, przekładnia zmniejszy prędkość jazdy ciągnika, aby skompensować wzrost obciążenia i zwiększy moment obrotowy na koła napędowe, by zminimalizować zagrożenie zgaśnięciem silnika.
Układ LoadMatch automatycznie reguluje kompensację zależnie od pracy wykonywanej przez ciągnik. Prace WOM wymagają mniej wahań prędkości obrotowej silnika, zatem reguluje on spadek prędkości obrotowej zależnie od obrotów WOM. Regulacja poprawia wydajność i optymalizuje prędkość obrotową silnika oraz moment obrotowy zależnie od pracy wykonywanych ciągnikiem.
Choć zwykle układ LoadMatch pozostaje włączony, to można go wyłączyć na prawej konsoli.
MotionMatch
Elementy sterowania funkcją MotionMatch, standardową w ciągnikach serii 4R umieszczono na prawej konsoli. Układ ten oferuje siedem ustawień regulacji przyspieszania lub zwalniania po zwolnieniu pedału.
Ta ikona oznacza dłuższe odległości przyspieszania i zwalniania.
Układ SpeedMatch w standardzie w ciągnikach serii 4R, dodatkowo wzbogaca funkcje tempomatu eHydro pozwalając operatorowi zaprogramować maksymalną prędkość. Po włączeniu tej funkcji użytkownik musi całkowicie docisnąć pedału gazu, by osiągnąć zaprogramowaną prędkość maksymalną i nacisnąć przycisk SET, by zablokować prędkość. W tym momencie operator może regulować prędkość, jak w samochodzie. Funkcja ta poprawia dokładność i bezpieczeństwo, zwłaszcza przy niższych prędkościach jazdy.
Prace uprawowe narzędziami rotacyjnymi, napowietrzanie lub prowadzenie oprysku to przykłady zastosowań funkcji SpeedMatch. SpeedMatch działa zarówno przy jeździe do przodu, jaki i do tyłu.
UWAGA: Tempomat, jak w samochodzie i funkcję SpeedMatch można stosować razem z funkcją LoadMatch, by uzyskać maksymalną wydajność.
Sauer-Danfoss to zastrzeżony w Stanach Zjednoczonych znak towarowy spółki Sauer-Danfoss Incorporated.
Ciągniki John Deere z kabiną ComfortGard należą do najbardziej komfortowych, wyciszonych i łatwych w użyciu. To wysokiej klasy rozwiązanie opracowano na podstawie szeroko zakrojonych badań opinii klientów i narzędzi badawczych oraz najbardziej zaawansowanych technik projektowania.
W ofercie są następujące modele ciągników z kabiną ComfortGard:
Ciągniki z kabiną przeznaczone są dla operatorów wymagających najwyższej wydajności.
Służby komunalne
Usługodawcy komercyjni
Właściciele dużych posiadłości
Pola golfowe
Gospodarstwa uprawowe
Niezależnie, czy wykonywane są prace przy użyciu ładowacza do usuwania ziemi, odśnieżania lub innych zadań, jak praca przednim narzędziem (np. odśnieżanie), koszenie, uprawa ziemi, koszenie rotacyjne, czy lekkie prace z sianem, uniwersalność i moc ciągników z kabiną pozwala na wykonywanie każdego rodzaju zadania. Jednocześnie, operator jest zabezpieczony przed czynnikami zewnętrznymi.
Operatorzy z pewnością docenią zalety kabiny - począwszy od izolowanej kabiny. Konstrukcja kabin obejmuje stabilne punkty mocowania zintegrowane z konstrukcją zabezpieczającą przy przewróceniu się maszyny oraz wyjątkową konstrukcję mocowań wyrównawczych zapewniających bardzo cichą jazdę.
Czterosłupkowa rama zabezpieczająca przy przewróceniu się maszyny, uważnie rozplanowane wnętrze oraz zbiornik paliwa umieszczony z tyłu pod lewą częścią stanowiska operatora zapewniają pełne 360 stopni widoczności.
Operator jest dobrze chroniony przed warunkami pogodowymi dzięki wysokiej klasy układu klimatyzacji zapewniającego ogrzewanie i chłodzenie.
Różne funkcje w kabinie zapewniające niezrównany komfort pracy i widoczność.
Opcjonalny zestaw oświetlenia obejmuje:
Opcjonalny joystick elektrohydraulicznego zaworu hydrauliki zewnętrznej (SCV)
Fotel z zawieszeniem pneumatycznym jest standardem w kabinie ciągnika 4R. Konstrukcja fotela obejmuje poduszkę pneumatyczną amortyzującą pionowe drgania fotela, by zapewnić operatorowi maksymalny komfort pracy w każdym terenie.
Cechy fotela:
UWAGA: W dziale części można zamówić dwuczęściową część górną fotela.
Główne korzyści:
Oświetlenie i światła Podstawowe oświetlenie ciągników z kabiną:
Wbudowane funkcje bezpieczeństwa oferujące operatorowi komfort pracy
Bezpieczeństwo jest nieodzowną cechą wszystkich ciągników serii 4M i 4R.
Funkcja hitch assist umożliwia operatorowi powolną zmianę położenia ciągnika do tyłu / do przodu, stojąc za ciągnikiem. Włączanie funkcji obejmuje następujące kroki:
Dodatkowe sterowania TUZ dodatkowe sterowanie TUZ na lewym błotniku pozwala operatorowi podnieść i opuścić podnośnik stojąc za ciągnikiem.
Połączenie sterowania TUZ z tyłu ciągnika z układem hitch assist w zdecydowanym stopniu ułatwia zaczepianie narzędzi współpracujących. Obie funkcje są standardowym wyposażeniem ciągników 4R z przekładnią eHydro™.
Opcjonalny, instalowany pozafabrycznie WOM 540/540 Economy pozwala operatorom na wybranie obrotów silnika potrzebnych do danego zadania. W ustawieniu ekonomicznym WOM ma obroty 540 obr/min, co stanowi około 70 proc znamionowych obrotów silnika. W położeniu ekonomicznym 540, silnik pracuje z prędkością znamionową 1750 obr/min. Położenie ekonomiczne 540 obr/min WOM idealnie nadaje się do dowolnego zastosowania WOM, od napędzania kosiarki po obcinacz, gdzie pełna moc nie jest konieczna. Praca przy niższych obrotach silnika obniża koszty paliwa podczas prac. Dzięki ograniczeniu hałasu i drgań zwiększony został komfort operatora podczas obsługiwania maszyny.
Dogodnie umiejscowiona dźwignia (za fotelem) pozwala operatorowi na łatwą zmianę pomiędzy 540 a 540E, gdy warunki stwarzają możliwość do oszczędzania paliwa bez wpływu na wydajność. Do ciężkich prac wymagających maksymalnej mocy WOM, dźwignia przełączania WOM znajduje się w położeniu 540, WOM jest załączony a silnik pracuje na obrotach znamionowych 2400 obr/min. Taki wybór oferuje 540 obr/min WOM i zapewnia pełną deklarowaną moc przy znamionowej prędkości silnika.
Ekonomiczny WOM 540/540 oferuje wszystkie cechy standardowego WOM 540 obr/min, a blokada zabezpieczająca jest niezawodnym środkiem zapobiegającym niedopatrzeniom operatora. Gdy ciągnik pracuje w trybie ekonomicznym, prędkość obrotowa silnika jest ograniczona do niższych obrotów, zabezpieczając przed przypadkowymi nadmiernymi obrotami narzędzi na WOM i chroniąc przed ukręcaniem WOM. Blokada zabezpieczająca przeciwdziała również przypadkowemu przełączaniu dźwigni WOM na wyższą prędkość silnika niż ekonomiczna WOM, co może prowadzić do przestojów związanych z naprawą narzędzi lub układów napędowych.
Regularne wykonywanie czynności serwisowych i konserwacyjnych ma ogromny wpływ na sprawność, wydajność i trwałość ciągnika.
Wszystkie codzienne czynności obsługowe można wykonać bez stosowania narzędzi.
UWAGA: Przed przystąpieniem do czynności konserwacyjnych i obsługowych należy zawsze zapoznać się pełnym opisem, zawartym w instrukcji obsługi.
Po prawej stronie operatora:
Po lewej stronie operatora: