Gospodarstwa rolne stają się coraz większe, a ich sprawne prowadzenie wymaga jeszcze większej mocy niż zwykle współpracującej z inteligentnymi rozwiązaniami, które maksymalnie wykorzystują czas pracy i ograniczają koszty eksploatacji. Z silnikiem o maksymalnej mocy 628 KM i przekładnią e18 ciągniki z serii 9570R zapewniają optymalną moc w sytuacjach, gdy jej najbardziej potrzebujesz.
Aby zapewnić Ci niezrównane przeniesienie mocy na podłoże, ciągnik 9570T zapewnia największą powierzchnię styku z nawierzchnią ze wszystkich ciągników dostępnych na rynku. Udoskonalony układ hydrauliczny zapewnia wysoki przepływ płynów hydraulicznych do obsługi największych narzędzi przy niskich obrotach silnika. Zaawansowane rozwiązania zapewniające pełną kontrolę nad pojazdem i niespotykana moc wyjściowa w połączeniu z technologią AMS sprawiają, że ciągniki z serii 9RT to jedne z najbardziej uniwersalnych ciągników gąsienicowych.
Ciągnik 9570RT może wykonywać trudne, wymagające dużego uciągu prace, takie jak uprawa czy orka, znacznie szybciej i przy znacznie niższym koszcie niż do tej pory.
18-biegowa przekładnia e18 PowerShift™ oferuje płynną zmianę biegów, niezawodność i intuicyjne sterowanie. Przekładnia e18 z udoskonalonym układem Efficiency Manager jest standardowym wyposażeniem wszystkich ciągników z rodziny 9.
Przekładnia e18 wyewoluowała z rozwijanych przez ponad 50 lat rozwiązań technicznych Deere PowerShift. Dzięki większej liczbie automatycznych funkcji, e18 jest łatwa w obsłudze dla operatorów o różnym doświadczeniu. Posiada trzy tryby pracy, pełne auto, tryb niestandardowy i ręczny. Tryb pełnego auto i niestandardowy zarządza silnikiem i przekładnią, by dopasować pożądaną prędkość jazdy do warunków polowych. Te dwa tryby są idealne do większości warunków i pozwalają pozbyć się niepewności w pracy. Tryb ręczny jest idealny dla operatorów, którzy chcą wykorzystywać przekładnię e18 jak tradycyjną przekładnię PowerShift poprzez zmianę biegów i zarządzanie przepustnicą silnika według potrzeb.Następna generacja rozwiązań PowerShift w przekładni e18 zapewnia siłę odpowiednią do utrzymania nagłych obciążeń mocy związanych z wysokimi obrotami przy jednoczesnym sprawnym, szybkim i płynnym przełączaniu biegów.
CommandCenter stanowi centralny system informacyjny ciągnika i umożliwia operatorowi programowanie różnych ustawień przystosowanych do wymagań określonych czynności.
Aby wejść do ustawień przekładni ciągnika, nacisnąć przycisk skrótu przekładni na pulpicie CommandCentrer.
Tryby pracy Ustawienia aplikacji e18 udostępniają trzy tryby pozwalające w pełni wykorzystać możliwości stwarzane przez komunikację silnika i przekładni: pełny tryb automatyczny, tryb zdefiniowany przez użytkownika i tryb ręczny.
Tryb w pełni automatyczny zarządza parametrami wejściowymi silnika i przekładni, by osiągnąć i utrzymać żądaną prędkość jazdy ustawioną przez operatora. Innymi słowy ciągnik będzie zarządzać biegami i obrotami silnika, by zapewnić najbardziej wydajne parametry pracy. Operator może ustawić maksymalną prędkość jazdy do przodu i jazdy do tyłu dla poszczególnych zastosowań. W pełnym trybie automatycznym operator może ustawić żądaną prędkość jazdy na dwa sposoby -- dokonując tradycyjnej zmiany biegów lub obracając pokrętłem kciukiem.W trybie automatycznym przekładnia zmienia ustawione prędkości, ale niekoniecznie może zmieniać biegi, gdy może osiągnąć żądaną prędkość jazdy z nieco wyższymi lub niższymi obrotami silnika. Efficiency Manager włącza się automatycznie przy pracy w trybie automatycznym. W związku z tym zmiana biegów w trybie auto nie powoduje wyłączanie układu Efficiency Manager.
Tryb użytkownika działa podobnie do pełnego trybu automatycznego, ale pozwala na dostosowanie parametrów pracy do określonych zadań. Ma również możliwość aktywowania trybu eco, by poprawić obsługę.
Eco umożliwia ustawienie dwóch minimalnych prędkości obrotowych silnika. Można użyć przycisku ECO z boku modułu ręcznego gazu lub wybierając ECO na stronie ustawień przekładni w CommandCenter. Na przykład, operatorzy mogą włączyć tryb ECO w czasie transportu w celu wykorzystania niższej minimalnej prędkości obrotowej silnika, a następnie wyłączyć ECO podczas pracy w polu, gdzie jest pożądana wyższa minimalna prędkość obrotowa silnika.
Na stronie ustawień zaawansowanych operatorzy mogą wprowadzać własne ustawienie spadku prędkości silnika przy automatycznej zmianie biegów jako procentową część maksymalnej prędkości silnika. Co więcej, można włączyć funkcję przewidywania obciążenia do uruchamiania podnośnika, narzędzia hydraulicznego lub obu urządzeń.
Tryb ręczny
Tryb ręczny działa bardzo podobnie do tradycyjnej przekładni PowerShift z układem Efficiency Manager™.
W trybie ręcznym operator zarządza parametrami wejściowymi silnika i przekładni posługując się dźwignią zmiany biegów i przepustnicą ręczną.
Zarządzanie wydajnością
Funkcja Efficiency Manager™ zostaje aktywowana automatycznie w trybach w pełni automatycznym i niestandardowym. Efficiency Manager można włączyć w trybie ręcznym naciskając przycisk 1 lub 2 ustawiania prędkości na podłokietniku CommandARM™. Regulacja ustawionej prędkości u góry dźwigni zmiany biegów umożliwia operatorowi wprowadzenie pożądanej prędkości jazdy i ustawienie prędkości 1 lub 2. Włączona funkcja Efficiency Manager zarządza obrotami silnika i wyborem biegów, by utrzymać pożądaną prędkość roboczą. Aby osiągnąć zadaną prędkość należy ustawić przepustnicę na pełne obroty silnika.
Ustawianie biegów początkowych
W ciągnikach z rodziny 9 biegami początkowymi są 7F i 2R. Jednak jest możliwość zmiany domyślnych biegów początkowych 1-13F i 1-3R w CommandCenter™. Więcej informacji w instrukcji obsługi.
Ciągnik 9R - tabela przekładni e18 PowerShift (PST) z Efficiency Manager
Opony z grupy 47 |
Opony z grupy 48 |
|||
Rozmiar opony |
(480R46, 20.8R42, 520R42, 620R42, 710R38) |
(480R50, 520R46, 620R46, 710R42, 800R38) |
||
Prędkość obrotowa silnika (obr./min)) |
2100 |
2100 |
||
Przekładnia 18-biegowa |
km/h |
mph |
km/h |
mph |
Biegi do przodu |
||||
F1 |
4,0 |
2,5 |
4,2 |
2,6 |
F2 |
4,8 |
3,0 |
5,0 |
3,1 |
F3 |
5,3 |
3,3 |
5,6 |
3,5 |
F4 |
5,9 |
3,7 |
6,2 |
3,9 |
F5 |
6,5 |
4,0 |
6,8 |
4,3 |
F6 |
7,3 |
4,5 |
7,6 |
4,8 |
F7 |
8,0 |
5,0 |
8,5 |
5,3 |
F8 |
9,0 |
5,6 |
9,5 |
5,9 |
F9 |
9,9 |
6,1 |
10,4 |
6,5 |
F10 |
11,0 |
6,9 |
11,6 |
7,2 |
F11 |
12,2 |
7,6 |
12,9 |
8,0 |
F12 |
13,5 |
8,4 |
14,2 |
8,8 |
F13 |
15,0 |
9,3 |
15,8 |
9,8 |
F14 |
16,6 |
10,3 |
17,5 |
10,9 |
F15 |
20,5 |
12,8 |
21,6 |
13,4 |
F16 |
25,3 |
15,7 |
26,6 |
16,5 |
F17 |
31,2 |
19,4 |
32,9 |
20,4 |
F18 |
38,5 |
23,9 |
40,5 |
25,2 |
Biegi wsteczne |
||||
R1 |
3,9 |
2,4 |
4,1 |
2,5 |
R2 |
5,3 |
3,3 |
5,6 |
3,5 |
R3 |
5,9 |
3,7 |
6,2 |
3,9 |
R4 |
8,0 |
5,0 |
8,5 |
5,3 |
R5 |
9,0 |
5,6 |
9,5 |
5,9 |
R6 |
12,2 |
7,6 |
12,9 |
8,0 |
Opony z grupy 47 -- 710/70R38
Opony z grupy 48 -- 800/80R38
Ciągnik 9RT i 9RX - tabela przekładni e18 PowerShift (PST) z Efficiency Manager
Tabel dla 9RT i 9RX (Maks. prędkość 40 km/h)
|
9RT |
9RX |
||
Prędkość obrotowa silnika (obr./min)) |
2100 |
2100 |
||
Przekładnia 18-biegowa |
km/h |
mph |
km/h |
mph |
Biegi do przodu |
|
|
|
|
F1 |
4,0 |
2,5 |
4,0 |
2,5 |
F2 |
5,0 |
3,1 |
4,9 |
3,0 |
F3 |
5,5 |
3,4 |
5,5 |
3,4 |
F4 |
6,1 |
3,8 |
6,1 |
3,8 |
F5 |
6,8 |
4,2 |
6,7 |
4,2 |
F6 |
7,6 |
4,7 |
7,5 |
4,7 |
F7 |
8,4 |
5,2 |
8,3 |
5,2 |
F8 |
9,3 |
5,8 |
9,2 |
5,7 |
F9 |
10,3 |
6,4 |
10,2 |
6,3 |
F10 |
11,4 |
7,1 |
11,4 |
7,1 |
F11 |
12,6 |
7,8 |
12,6 |
7,8 |
F12 |
14,1 |
8,7 |
14,0 |
8,7 |
F13 |
15,6 |
9,7 |
15,5 |
9,6 |
F14 |
17,3 |
10,7 |
17,2 |
10,3 |
F15 |
21,4 |
13,3 |
21,3 |
13,2 |
F16 |
26,3 |
16,3 |
26,2 |
16,3 |
F17 |
32,3 |
20,1 |
32,2 |
20,0 |
F18 |
39,8 |
24,7 |
39,6 |
24,6 |
Biegi wsteczne |
|
|
|
|
R1 |
4,0 |
2,5 |
4,0 |
2,5 |
R2 |
5,5 |
3,4 |
5,5 |
3,4 |
R3 |
6,1 |
3,3 |
6,1 |
3,8 |
R4 |
7,3 |
3,8 |
8,3 |
5,2 |
R5 |
9,3 |
5,8 |
9,2 |
5,7 |
R6 |
12,6 |
7,8 |
12,6 |
10,3 |
Tabel dla 9RX (Maks. prędkość 30 km/h)
|
9RX |
|
|
Przekładnia 18-biegowa |
km/h |
mph |
Prędkość obrotowa silnika (obr./min)) |
Biegi do przodu |
|
|
|
F1 |
4,0 |
2,5 |
2100 |
F2 |
4,9 |
3,0 |
|
F3 |
5,5 |
3,4 |
|
F4 |
6,1 |
3,8 |
|
F5 |
6,7 |
4,2 |
|
F6 |
7,5 |
4,7 |
|
F7 |
8,3 |
5,2 |
|
F8 |
9,2 |
5,8 |
|
F9 |
10,2 |
6,3 |
|
F10 |
11,4 |
7,1 |
|
F11 |
12,6 |
7,8 |
|
F12 |
14,0 |
8,7 |
|
F13 |
15,5 |
9,6 |
|
F14 |
17,2 |
10,3 |
|
F15 |
21,3 |
13,2 |
|
F16 |
26,3 |
15,5 |
|
F17 |
30,0 |
18,6 |
1953 |
F18 |
30,0 |
18,6 |
1587 |
Biegi wsteczne |
|
|
|
R1 |
4,0 |
2,5 |
2100 |
R2 |
5,5 |
3,4 |
|
R3 |
6,1 |
3,8 |
|
R4 |
8,3 |
5,2 |
|
R5 |
9,2 |
5,7 |
|
R6 |
12,6 |
10,3 |
Tabel dla 9RX (Maks. prędkość 25 km/h)
|
9RX |
|
|
Przekładnia 18-biegowa |
km/h |
mph |
Prędkość obrotowa silnika (obr./min)) |
Biegi do przodu |
|
|
|
F1 |
4,0 |
2,5 |
2100
|
F2 |
4,9 |
3,0 |
|
F3 |
5,5 |
3,4 |
|
F4 |
6,1 |
3,8 |
|
F5 |
6,7 |
4,2 |
|
F6 |
7,5 |
4,7 |
|
F7 |
8,3 |
5,2 |
|
F8 |
9,2 |
5,7 |
|
F9 |
10,2 |
6,3 |
|
F10 |
11,4 |
7,1 |
|
F11 |
12,6 |
7,8 |
|
F12 |
14,0 |
8,7 |
|
F13 |
15,5 |
9,6 |
|
F14 |
17,2 |
10,3 |
|
F15 |
21,3 |
13,2 |
|
F16 |
25,0 |
15,5 |
2000 |
F17 |
25,0 |
15,5 |
1629 |
F18 |
25,0 |
15,5 |
1326 |
Biegi wsteczne |
|
|
|
R1 |
4,0 |
2,5 |
2100 |
R2 |
5,5 |
3,4 |
|
R3 |
6,1 |
3,8 |
|
R4 |
8,3 |
5,2 |
|
R5 |
9,2 |
5,7 |
|
R6 |
12,6 |
10,3 |
Ciągniki serii 9RT używają koło napędowe 1524 mm (60 cali) o niskim współczynniku tarcia. Cylinder napięcia gąsienicy zapewnia tarcie między kołem napędowym a gąsienicą, oferując w ten sposób przenoszenie mocy na podłoże.
Przednie koło pasowe jest mocowane na łączniku przegubowym, które jest podłączone do przedniej części ramy ciągnika.
Aby uzyskać optymalną wydajność i równowagę pojazdu, ciągniki serii 9RT oferują obciążniki przedniego koła pasowego. W ciągnikach 9RT można zamontować maksymalnie osiem obciążników (cztery 75kg i cztery 205kg).
UWAGA: Są to te same 75-kilogramowe obciążniki stosowane w ciągnikach kołowych.
INFORMACJA: Dociążenie przedniego koła pasowego pakietem początkowym obciążników obejmującym cztery obciążniki początkowe po 36kg każdy.
Te rolki środowe utrzymują pasy gąsienicowe w styczności z terenem na całej długości podwozia. Rolki środkowe są strategicznie oddalone od siebie w celu zapobiegania drganiom podczas transportu i w pewnych warunkach polowych. Konstrukcja ta zapobiega pionowemu wyrównywaniu rolek środkowych z klockiem prowadzącym w tym samym czasie. Dwuczęściowa konstrukcja rolek środkowych pozwala również zmniejszyć koszt przy wymianie zużytych podzespołów.
Dane dotyczące osiągów ciągnika można wyświetlić na stronie internetowej JDLink oraz w aplikacji na urządzenia przenośne, co pozwala uzyskać wgląd w bieżące działanie i poznać wydajność maszyny. Wydajność ciągnika można zmierzyć i wyświetlać dla indywidualnej maszyny lub dla grupy maszyn w okresie czasu. Historię można również przeglądać w formie graficznej, aby zaobserwować trendy. Główne wskaźniki wydajności dla ciągnika to obroty silnika, obciążenie silnika, szybkość zużycia paliwa i prędkości jazdy (prędkość kół).
Dzięki dostępowi dla osób trzecich, takich jak dealer John Deere, łatwo można uzyskać porady ekspertów dotyczące zwiększenia wydajności pracy przy niższych kosztach. To może pomóc hodowcy uzyskać większe korzyści z inwestycji w maszyny John Deere oraz w technologie wykorzystane w maszynie podstawowej lub w dodatkowych funkcjach.
JDLink oferuje program gwarancji zużycia paliwa.
Zarządzanie kluczowymi operacjami i pomiarami JDLink dotyczącymi maszyny na potrzeby jakości pracy i wydajności. Aby dodać kontekst do dyskusji i informacji, hodowca musi wiedzieć, kiedy i jakie operacje wykonywał ciągnik. Informacje te umożliwiają merytoryczne omówienie z dealerem lub operatorem sposobu lepszego wykonania prac w kolejnym dniu, tygodniu lub sezonie. Porównanie danych „przed” i „po” oraz wyników w polu może być skutecznym przykładem do przedstawienia korzyści płynących z optymalizacji użycia maszyny.
Siew | Orka | Zastosowanie produktu (wilgotny lub suchy) | Belowanie | Transport, prace z wykorzystaniem ładowacza, inne |
Analiza prędkości jazdy zapewnia wskazówki odnośnie do jakości pracy w zakresie precyzji, odstępów i głębokości siewu. Pozwala również poznać wydajność rzeczywistą w odniesieniu do docelowej lub oczekiwanej.
Analiza prędkości obrotowej silnika w celu zapewnienia, że mieści się ona w oczekiwanym zakresie dla odpowiedniego przepływu hydraulicznego do uzyskania żądanego zagęszczenia i odstępów siewu.
Analiza czasu włączenia układu AutoTrac™ wspomagającego kierowanie maszyną pozwala zapewnić stałe odstępy między rzędami i zarejestrować wydajność parametrów wejścia oraz zużycia paliwa. |
Analiza prędkości jazdy pozwala zapewnić, że zakres prędkości i głębokość pracy maszyny są odpowiednie na potrzeby zarządzania glebą.
Analiza obciążenia silnika, prędkości obrotowej silnika oraz poślizgu kół pozwala ocenić pracę maszyny i wdrożyć optymalizacje.
Można uzyskać wskazówki dotyczące prawidłowego obciążenia i ciśnienia w oponach ciągnika oraz wdrożyć ustawienia w celu wprowadzenia zmian i optymalizacji.
Analiza prędkości obrotowej silnika i obrotów układu Field Cruise™ oraz czasu włączenia układu APS w celu zapewnienia, że operator nie obniżył nadmiernie parametrów pracy silnika. Analiza czasu włączenia układu AutoTrac daje wskazówki co do nakładki i kosztów. |
Analiza prędkości jazdy pozwala upewnić się, że nie jest ona zbyt szybka w stosunku do dawek i wybranej metody aplikacji, co umożliwia zastosowanie odpowiednich dawek.
Analiza obciążenia silnika i prędkości obrotowej silnika pozwala określić możliwości ograniczenia zużycia paliwa i kosztów. Analiza czasu włączenia układu AutoTrac w celu oceny nakładki lub jakości wykonanego zadania. |
Analiza prędkości jazdy w celu zapewnienia, że prędkość jest odpowiednia do warunków na polu oraz oczekiwanej wydajności.
Analiza prędkości obrotowej silnika lub prędkości wału odbioru mocy (PTO) w celu zapewnienia, że wartości są odpowiednie na potrzeby danej uprawy i warunków na polu w celu wydajnej obsługi ciągnika i prasy. |
Analiza czasu bezczynności i godzin pracy pozwala dowiedzieć się, czy są dostępne oszczędności w zakresie obniżonej amortyzacji i konserwacji.
Analiza prędkości jazdy w celu zapewnienia, że transport jest zgodny z oczekiwaniami co do warunków na drodze i w polu.
Analiza obciążenia silnika i prędkości obrotowej silnika w celu zapewnienia, że maszyna pracuje wydajnie. Analiza czasów włączenia układu Efficiency Manager, trybu AUTO bezstopniowej przekładni IVT™ i innych funkcji w celu zapewnienia wydajnego działania. |
Wyświetlanie parametrów wydajności według stanu maszyny (bezczynność/praca/transport) pozwala dowiedzieć się, w jaki sposób jest wykorzystywana maszyna. Dzięki tym danym właściciele lub osoby zarządzające mogą przeanalizować, na ile wydajne i efektywnie jest wykorzystanie ich maszyn oraz podejmować świadome decyzje dotyczące sposobu poprawienia wydajności każdej maszyny.
Wykorzystanie maszyn według stanu w jasny sposób ukazuje właścicielowi lub osobie zarządzającej, jak często ciągnik znajduje się w trybie transportu, pracy lub bezczynności. Ta informacja pozwala właścicielowi/zarządzającemu określić możliwości lepszego wykorzystania maszyn, jak zmniejszenie czasu bezczynności, aby oszczędzić paliwo lub zwiększyć wydajność na polu poprzez skrócenie czasu transportu. Przeglądanie historii wykorzystania godzin pracy maszyny umożliwia operatorowi poznanie możliwości zwiększenia ilości pracy lub zaoszczędzenia kosztów zbędnego czasu bezczynności.
Widok historii obciążenia silnika pozwala zrozumieć, czy maszyna jest zoptymalizowana pod kątem wydajności i efektywności. Wykres zostanie automatycznie przeskalowany, aby przedstawić średnie wartości według tygodnia, miesiąca lub roku, jeśli wybierane są dłuższe okresy.
Wydajność przy dużym obciążeniu zaczepu zależy od tego, w jaki sposób moc jest przekazywana na podłoże. Tu właśnie poślizg kół jest ważnym miernikiem skuteczności. Poślizg kół w połączeniu z informacjami o wydajności silnika w stanie pracy pozwala dowiedzieć się, jaka jest wydajność silnika podczas pracy przy dużym obciążeniu zaczepu. Informacje te mogą pomóc hodowcy i dealerowi współpracować ze sobą w celu podejmowania świadomych decyzji dotyczących tego, kiedy należy zmienić obciążenie, ciśnienie w oponach i inne ustawienia, aby poprawić wydajność ciągnika. Wprowadzanie zmian w celu uwolnienia potencjału wydajności ciągnika może zapewnić korzyści dzięki bardziej wydajnej pracy wykonanej przy niższych kosztach wejściowych.
Informacje dotyczące zgodności:
W celu określenia poślizgu kół w ciągniku należy zapewnić, oprócz samej subskrypcji JDLink Connect lub JDLink Ultimate, dane parametrów wejścia prędkości obrotowej kół oraz prędkości według radaru lub systemu GPS. Aktualizacje oprogramowania z września 2015 r. umożliwiają gromadzenie danych poślizgu kół dla wszystkich ciągników z pełną subskrypcją JDLink. Dotyczy to wszystkich ciągników serii 30 przystosowanych do gromadzenia danych pomiarów z magistrali CAN oraz wszystkich ciągników serii 6R, 7R, 8R, 8RT, 9R, 9RT oraz 9RX.
Istnieje wiele czynników dodatkowych, które mogą wpłynąć na wydajność ciągnika i koszty eksploatacji. Ciśnienie w oponach, obciążenie i czasy włączenia funkcji automatyki, przekładnia oraz inne ustawienia wpływają na wydajność. Dostępnych jest wiele funkcji automatyki, aby pomóc zrozumieć kwestie wydajności i wystosować zalecenia dotyczące zmian sposobu pracy ciągnika.
Czasy działania układu AutoTrac są również mierzone w stanie pracy, zapewniając dodatkową wiedzę na temat wykorzystania funkcji, gdy funkcja może być skutecznie użyta. Może to pomóc w określeniu zaleceń dotyczących szkolenia operatorów w celu poprawy wydajności i jakości pracy. Wartość procentowa czasu włączenia będzie wyższa w porównaniu do poprzedniego pomiaru, który obejmuje wszystkie stany maszyny z uwagi na wyższą wartość czasu wyłączenia.
Ciągniki z rodziny 9 wyposażono w dwie opcje zestawów oświetlenia:
Układ oświetlenia kabiny zapewnia kąt pokrycia o wartości 330°, podczas gdy oświetlenie maski zapewnia pozostałe 30°, w celu uzyskania w pełni programowanego oświetlenia o kącie pokrycia 360°, które jest typowe dla stadionów. To sprawia, że nie występują żadne martwe strefy ani nie jest konieczna regulacja oświetlenia. Dostępne są ustawienia oświetlenia, aby dopasować je do różnych zastosowań, a także zapewnić maksymalną całodobową wydajność.
Oprawki żarówek są duże, zapewniając w ten sposób optymalną łączną liczbę lumenów oraz dostępną ilość światła. W standardowych pakietach oświetlenia zastosowano halogenowe żarówki 65W, natomiast w pakiecie oświetlenia wzbogaconego zastosowano diody świecące.Światła mijania i długie i światła robocze można regulować. W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat regulacji świateł, należy przejść do rozdziału Obsługa układu elektrycznego w instrukcji obsługi.
Układ oświetlenia w zestawie premium zapewnia najlepszą w branży skuteczność działania przy widoczności nocnej. Diody świecące zapewniają maksymalną jasność i odpowiednią barwę światła, by zapewnić doskonałą widoczność pola i bez męczenia wzroku operatora. Pakiet oświetlenia wzbogaconego zastępuje wszystkie poprzednie światła halogenowe i ksenonowe diodami świecącymi. Jedynie halogenowe światła mijania nie są diodami świecącymi. Dzięki temu każde światło LED pracuje z niższą temperaturą i żadne światło nie jest obciążane bardziej od pozostałych. Diody świecące emitują jednorodne światło dookoła ciągnika, co mniej męczy oczy, które nie muszą się przyzwyczajać do światła o różnym natężeniu.Światła LED oferuję 40 procent lepsze doświetlenie na szerokość i 10 procent więcej światła z tyłu. Pakiety oświetlenia LED pobierają o 45 procent mniej energii niż standardowe światła halogenowe i mają szacunkowo dłuższą żywotność niż światła HID, co przekłada się na niższe koszty eksploatacji ciągnika.
![]() |
Regulowane światła drogowe światła robocze | |
Wspornik tablicy rejestracyjnej z oświetleniem | ||
Obrotowe światło ostrzegawcze | ||
Stałe światła halogenowe | ||
Regulowane światła mijania/światła robocze | ||
Regulowane światło halogenowe | ||
Regulowane światło halogenowe środkowej części nadwozia | ||
Stałe światło HID | ||
Regulowane światło HID | ||
Światła awaryjne pośrodku nadwozia, kierunkowskazy i światła sygnalizujące szerokość | ||
Pomarańczowe kierunkowskazy i światła hamowania |
Osiem świateł zamontowanych na przedniej osłonie:
Dziesięć świateł zamontowanych na dachu kabiny
Światła błotnika i składane światła obrysowe:
Ponadto:
Osiem świateł zamontowanych na przedniej osłonie:
Dwanaście świateł zamontowanych na dachu kabiny:
Światła błotnika i składane światła obrysowe:
Ponadto:
UWAGA: Zestawy oświetlenia mogą różnić się zależnie od kraju.
Operatorzy mogą szybko wybrać żądany tryb oświetlenia na konsoli kierowniczej. Dostępne są trzy ustawienia:
Na konsoli CommandARM™ znajdują się również klawisze skrótu pozwalające na konfigurację programowanych świateł.
Wyświetlacz CommandCenter™ umożliwia operatorom dopasowywanie ustawień świateł do własnych potrzeb. Operatorzy mogą wybrać tylko te światła, które są im potrzebne lub które chcą wykorzystać do danej czynności, a także zapisać te ustawienia. Ustawienia programowane przez operatora można następnie włączać lub wyłączać naciśnięciem przycisku na konsoli CommandARM lub konsoli prawostronnej. W podłokietniku CommandARM są cztery przyciski do sterowania światłami:
Do standardowego wyposażenia ciągników serii 9 należy funkcja oszczędzania akumulatora. Gdy silnik jest wyłączony, a światła na zewnątrz pozostawiono włączone, funkcja ta ma za zadanie zapobiegać rozładowaniu się akumulatora.
W takiej sytuacji po upływie 30 minut, jeśli stacyjka jest wyłączona, światła będą się włączać i wyłączać lub migną pięć razy, sygnalizując ryzyko rozładowania akumulatora. Następnie będą zapalone jeszcze przez minutę, a potem zostaną automatycznie wyłączone na stałe w celu zabezpieczenia akumulatora.
Inną funkcją jest programowane opóźnienie wyłączenia świateł przy wychodzeniu z kabiny. Opóźnienie wyłączenia świateł powoduje, że światła na zewnątrz kabiny pozostają zapalone przez maksymalnie 300 sekund. Opóźnienie można zaprogramować w przedziałach co 20 i 30 sekund.
Wiązki świateł można wyregulować, obracając śruby regulacyjne. Dodatkowe informacje znajdują się w Instrukcji obsługi, w rozdziale dotyczącym konserwacji układu elektrycznego.
Kod opcji | Opis |
7207 | Oświetlenie Premium |
Opcjonalny układ hydrauliczny o dużej wydajności jest oferowany do ciągników 9R i 9RT wyposażonych w przekładnię PowerShift (PST) - kod zamówienia 3270. Układ hydrauliczny o dużej wydajności zapewnia dodatkowy przepływ 215 l/min przy przepływie całkowitym 435 l/min. Układ ten jest idealnie dostosowany do zapotrzebowania silnika wentylatora hydraulicznego.
Ciągniki rolnicze o dużej wydajności serii 9R i 9RT są wyposażone w dwa równoległe układy hydrauliczne. Zaleta tego systemu polega na możliwości podziału funkcji pomiędzy dwa układy. Funkcje wymagające dużego przepływu i niskiego ciśnienia można połączyć w jednym układzie (np. wentylatory siewników pneumatycznych i silniki sadzarek). Funkcje wymagające wysokiego ciśnienia i niskiego przepływu można połączyć z pozostałą częścią układu (np. podnoszenie narzędzia, składanie i układy stałego ciśnienia).
W oparciu o te zasady układ hydrauliczny może uruchomić chłodnicę, ponieważ zapobiega to uruchomieniu obu pomp hydraulicznych przy wysokim ciśnieniu. Ogólnie biorąc, pompy, które muszą działać jednocześnie pod wysokim ciśnieniem i przy dużym przepływie, generują znacznie więcej ciepła niż pompa pracująca przy mniejszym przepływie i pod niższym ciśnieniem.
Układ działa z wykorzystaniem dwóch pomp hydraulicznych:
Układ ten jest zalecany do narzędzi rolniczych wymagających ciągłego przepływu. Gdy maksymalna wydajność pompy hydraulicznej zostanie osiągnięta, wiele funkcji będzie nadal działać przy zachowaniu takiego samego, proporcjonalnego natężenia przepływu.
Standardowa kabina CommandView III oferuje niezrównaną widoczność, komfort pracy operatora, rozmieszczenie elementów sterowania, komfort jazdy i jakość dźwięku.
Charakterystyka:
Fotel ComfortCommand poprawia komfort jazdy i zmniejsza zmęczenie.
Jego cechy:
W ciągnikach serii 9R i 9RT konsola CommandARM została zintegrowana z wyświetlaczem CommandCenter 4 generacji. Rozmieszczenie elementów sterowania na konsoli CommandARM jest przejrzyste. Podzielono je na grupy według funkcji w oparciu o doświadczenia John Deere w zakresie intuicyjnego i ergonomicznego rozmieszczenia elementów sterowania i obsługi. Konstrukcja CommandARM umożliwia obracanie fotela o 40 stopni oraz regulację położenia do preferencji operatora.
Elementy sterowania dogodnie umieszczone na konsoli CommandARM:
Funkcjami hydraulicznymi i podnośnika, jak podnoszenie/opuszczanie oraz wysuwanie/wycofywanie steruje się przyciskami.
Przepustnica
Na przepustnicy umieszczono przyciski tempomatu FieldCruise i sterowania trybem Eco przekładni.
Sterowanie funkcjami ciągnika Na prawo od przepustnicy znajduje się przycisk aktywacji automatycznego kierowania Auto-Trac oraz elementy sterowania czterema sekwencjami funkcji układu inteligentnego, kompleksowego sterowania narzędziami (iTEC™) Za przyciskami iTEC znajdują się przyciski aktywacji i dezaktywacji mechanicznego napędu przedniej osi oraz blokady mechanizmu różnicowego. Blokadę mechanizmu różnicowego można również aktywować przełącznikiem nożnym na podłodze kabiny.
Elementy sterowania radia, świateł, światła sygnalizacyjnego (jeśli jest na wyposażeniu), świateł awaryjnych i układu klimatyzacji znajdują się po prawej stronie konsoli CommandARM wraz z elementami sterowania tylnym WOM.
Obracany fotel
Konstrukcja konsoli CommandARM umożliwia obrócenie fotela w prawo do 40 stopni.
Konsole CommandCenter 4 generacji obejmują szybką regulację funkcji ciągnika i sterowania oraz są zintegrowane z podłokietnikiem CommandARM tworząc świetnie zintegrowane centrum sterowania.
Za pomocą elementów sterowania wyświetlacza CommandCenter można obsługiwać następujące funkcje:
Wyświetlacze CommandCenters 4 generacji obsługują funkcję zdalnego dostępu do wyświetlacza (RDA). Powyższe umożliwia lepszą komunikację między operatorem w polu i kierownikiem gospodarstwa lub dealerem w innej lokalizacji. Za pośrednictwem urządzenia połączonego z Internetem można wyświetlać dokładnie to, co operator widzi na wyświetlaczu GS3 2630 i CommandCenter 4 generacji. Funkcję RDA obsługują wyświetlacze CommandCenter 4600/4100, by poprawić wydajność i szybciej rozwiązywać napotkane problemy. Wykorzystując RDA można zmniejszyć koszty pracy, podróży i osiągnąć maksymalną wydajność, a co za tym idzie większy zysk.
Wyświetlacze CommandCenter 4100 i 4600, znane również jako wyświetlacze CommandCenter 4. generacji stanowią główny interfejs użytkownika ciągników 6R, 7R, 8R/8RT i 9R/9RT/9RX, wysokowydajnych aplikatorów nawozu F4365 i opryskiwaczy samojezdnych serii 4. CommandCenter 4. generacji oferuje wspaniały interfejs zorientowany na użytkownika.
Dzięki prostemu, konfigurowalnemu interfejsowi należy spodziewać się wzrostu wydajności maszyny oraz pewności operatora. Poprawiona konstrukcja CommandCenter 4. generacji powala również stworzyć optymalne środowisko pracy i uzyskać maksymalny czas bezawaryjnej pracy.
Oto wybrane łatwe do użycia funkcje i zalety wyświetlacza CommandCenter 4. generacji:
Oferowane są następujące konfiguracje Command Center 4. generacji:
Oznaczenie | Opis |
1823 | Wyświetlacz 4100 CommandCenter (18 cm [7 cali]) |
18221822 | Wyświetlacz 4600 CommandCenter (26 cm [10 cali]) |
Dla osób preferujących duże ekrany kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 26 cm (10 cali) jest doskonałym wyborem. Dzięki wyświetlaczowi o przekątnej 26 cm (10 cali) można cały czas wyświetlać pasek tytułu oraz wszystkie klawisze skrótów. Operatorzy mogą monitorować więcej elementów na raz na wyświetlaczu dotykowym 26 cm (10 cali).
A. Kolejna strona pracy B. Centrum statusu
C. Rozwinięcie klawiszy skrótów
D. Menu
E. Strona pracy
A. Kolejna i poprzednia strona pracy
B. Centrum statusu
C. Klawisze skrótów
D. Menu
E. Strona pracy
F. Pasek tytułowy
Panel sterowania CommandCenter 4. generacji składa się z procesora i wyświetlacza. Do CommandCenter 4. generacji oferowane są 2 opcjonalne procesory.
Oznaczenie | Opis |
1945 | Procesor 4100 |
1946 | Procesor 4600 |
Wysokiej klasy urządzenie 4600 Processor oferowane jest jako opcja do wszystkich dużych ciągników. Funkcje procesora wysokiej klasy:
* Pasuje wyłącznie do przekładni AutoPowr™, e23™ oraz e18™.
Procesor 4100 jest podstawowym wyposażeniem.
Oferuje:
Zgodność z oznaczeniami kodowymi | Opis |
1945 + 1823 lub 1827 | 4100 Processor plus pojedynczy wyświetlacz CommandCenter 18 cm (7 cali) albo jeden wyświetlacz CommandCenter 18 cm (7 cali) z GreenStar™ 3 (GS3) 2630 |
1946 + 1822 lub 1820 | 4600 Processor plus pojedynczy wyświetlacz 26 cm (10 cali) CommandCenter albo jeden wyświetlacz 26 cm (10 cali) CommandCenter z GS3 2630 |
Gator | Rocznik | Procesor 4100 | Procesor 4600 |
Duże ciągniki rolnicze John Deere | |||
Seria 6R (przekładnia AutoQuad™/CommandQuad™) | 2015 i nowsze | Standard | Nie dotyczy |
Seria 6R (przekładnia IVT™/DirectDrive™) | 2015 i nowsze | Standard | Opcja |
Seria 7R | 2014 i nowsze | Standard | Opcja |
Seria 8R/8RT | Połowa 2014 i nowsze | Standard | Opcja |
Seria 9R/9RT | 2015 i nowsze | Standard | Opcja |
Seria 9RX | 2016 i nowsze | Standard | Opcja* |
Aplikatory nawozu John Deere | |||
Aplikator nawozu F4365 | 2017 i nowsze | Nie dotyczy | Standard |
Opryskiwacze samojezdne John Deere | |||
Opryskiwacze serii 4 | 2018 i nowsze | Nie dotyczy | Standard |
* Wyposażenie podstawowe w niektórych krajach.
Wyświetlacz CommandCenter 4. generacji oferuje modułowy menedżer układu strony, dzięki któremu operatorzy mogą łatwo stworzyć strukturę spełniającą ich wymagania. Fabrycznie maszyny wyposażone są w standardowe ekrany pracy. W CommandCenter 4. generacji można dodawać nieograniczoną liczbę ekranów pracy zależnie od preferencji operatora lub potrzeb operacyjnych. Przełączanie między stronami pracy jest wyjątkowo proste — wystarczy przesunąć palcem po ekranie lub za pomocą przycisków strzałek w górnej prawej części paska tytułowego.
Użytkownicy i prawa dostępu
Opcja „Użytkownicy i prawa dostępu” pozwala zablokować pewne funkcje, by operatorzy nie mieli dostępu do zmiany ustawień. Zablokowane funkcje są zabezpieczone czterocyfrowym kodem określonym przez właściciela.
Funkcje, do których dostęp można zablokować:
Resetowanie danych fabrycznych
Zaczep
Przekładnia hydrauliczna
Wał odbioru mocy (WOM) — układ FieldCruise™
Wyświetlacz
Monitorowanie maszyny
Pomoc ekranowa i informacje diagnostyczne
Istnieje wiele sposobów, by uzyskać pomoc podczas korzystania z wyświetlacza CommandCenter 4. generacji. Ikona pomocy na pasku skrótów paska menu oferuje szczegółowe informacje na temat wszystkich aspektów pracy maszyny, od pracy silnika ciągnika do informacji o wykonywanym zadaniu. Wystarczy wybrać ikonę pomocy i przejść do odpowiedniej zakładki z informacjami.
Dodatkowo we wszystkich miejscach CommandCenter można uzyskać pomoc dotyczącą wykonywanego zadania. Wystarczy kliknąć ikonę (i) na pasku tytułu, by wyświetlić więcej informacji na temat aktualnie wykonywanego zadania.
Informacje diagnostyczne pozwalają łatwiej sprawdzić, czy prace wykonywane są zgodnie z zaleceniami.
Aplikacja monitorowania maszyny oferuje użytkownikowi natychmiastowe odczyty dotyczące stanu maszyny. Wartości przedstawione na monitorze maszyny zależą od zastosowania, ale zazwyczaj obejmują takie parametry, jak prędkość obrotowa silnika, temperatura płynu chłodzącego i prędkości jazdy. Monitor maszyny obsługuje moduły stron pracy w menedżerze układu stron, co pozwala użytkownikowi na wyświetlenie konkretnych parametrów maszyny bezpośrednio na stronie pracy.
UWAGA: Aplikacja monitora maszyny zastępuje uniwersalny monitor osiągów w poprzednich maszynach.
Aplikacja monitora pracy wyświetla informacje o wydajności zadania wykonywanego przez maszynę. Użytkownikowi wyświetlane są średnie, sumy oraz wydajność maszyny, np. obszar pracy, średnia prędkość pracy oraz zużycie paliwa. Użytkownik może w dowolnym momencie wyzerować wartości monitora pracy. Użytkownik może skonfigurować konkretne wartości monitora pracy, aby wyświetliły się na stronie pracy.
UWAGA: Aplikacja monitora maszyny zastępuje uniwersalny monitor osiągów w poprzednich maszynach.
Aplikacja konfiguracji pracy
Konfiguracja pracy udostępnia w jednym miejscu ustawienia do właściwej konfiguracji sterowania sekcjami, dokumentowania i AutoTrac.
Ustawienia te obejmują:
Konfigurację pracy można szybko uruchomić przyciskiem skrótu lub z menu wyświetlacza, by szybko przejrzeć ustawienia wyświetlacza i maszyn, by praca była wykonana właściwie.
Wyświetlacz GreenStar 3 może pracować w trybie dwóch wyświetlaczy z konsolą CommandCenter 4. generacji.
CommandCenter 4. generacji można odpowiednio skonfigurować, aby współpracował wyświetlaczami John Deere GS2630 podłączonymi na słupku bocznym.
Oznaczenie | Opis |
1820 | Wyświetlacz 4600 26 cm (10 cali) i wyświetlacz GS3 2630 |
1827 | Wyświetlacz 4600 26 cm (10 cali) z jednym dodatkowym wyświetlaczem 4600 26 cm (10 cali) |
Wszystkie układy do rolnictwa precyzyjnego, jak układ wspomagania kierowania AutoTrac™, sterowanie sekcjami i dokumentacja, nie mogą działać jednocześnie na dwóch wyświetlaczach. Gdy zainstalowano wyświetlacz GS3 2630 na słupku narożnym, funkcje rolnictwa precyzyjnego są automatycznie zablokowane na CommandCenter 4. generacji. Zdalny dostęp do wyświetlacza (RDA) można wykorzystywać podczas tej samej sesji z wyświetlaczem GS3 2630 albo CommandCenter 4. generacji.
Aktywacji nie można przenosić między wyświetlaczami GS3 2630 i CommandCenter 4. generacji. Drugi wyświetlacz GS3 2630 musi mieć swoje własne aktywacje, aby uruchomić rozwiązania dla rolnictwa precyzyjnego.
Funkcje ciągnika będą zawsze dostępne z CommandCenter 4. generacji. Aby właściwie skonfigurować wyświetlacz w trybie dwóch wyświetlaczy, należy skorzystać z pomocy na ekranie.
Możliwość wyświetlania wideo
Ciągniki z 4100 CommandCenter wyposażono w jedno wejście wideo, natomiast duże ciągniki z 4600 CommandCenter wyposażono w cztery wejścia wideo. Operator może zdefiniować wiele zdarzeń włączających obraz z wejścia wideo, między innymi włączenie biegu wstecznego, uruchomienie WOM, czy wykorzystanie gniazd hydrauliki. Obraz pojawi się na wyświetlaczu CommandCenter. Kamerę (układ obserwacji wideo) można zakupić w dziale sprzedaży części zamiennych JD Parts oraz w dziale produktów rolniczych i przemysłowych Agricultural and Industrial (A & I) Products:
UWAGA: Ciągniki 6R z 4600 CommandCenter wyposażono w dwa wejścia wideo.
Dokumentacja granic pól
Granice pola można w panelu CommandCenter 4. generacji wytyczyć ręcznie, objeżdżając je albo zaimportować istniejące informacje o granicach z wyświetlacza GreenStar™ 3 (GS3) 2630 lub z Centrum operacyjnego John Deere. Dane dokumentacji pochodzące z panelu CommandCenter 4. generacji można wykorzystać do utworzenia granic z map pokrycia. Ponadto granice można utworzyć w Centrum operacyjnym John Deere na podstawie danych dokumentacji.
W wyświetlaczu wykorzystano usprawniony proces tworzenia zewnętrznych i wewnętrznych granic pól z map pokrycia, upraszczając ten proces i zmniejszając liczbę kroków. Ponadto operatorzy mogą usuwać granice wewnętrzne bez wpływu na granice zewnętrzne i uwrocia. Ponadto operatorzy mogą wyłączać granice do sterowania sekcjami, a wykorzystać je do lokalizacji pola i dokumentowania.
Granicie na uwrociach można również szybko generować po prostu wprowadzając odległość lub liczbę przejazdów z granicy zewnętrznej.
Granice można zaimportować z następujących źródeł:
Umożliwia operatorowi zapisywanie i przywracanie ustawień ciągnika i elementów sterujących. Zapisywanie i ładowanie są możliwe dla wszystkich lub wybranych ustawień. Można zapisywać następujące ustawienia:
Przegląd przedstawiono w poniższej tabeli:
Zapisywanie ustawień Zapisywanie bieżących ustawień umożliwia |
Ładowanie ustawień Opcja Ładowanie ustawień umożliwia wybór grup funkcji, które mają zostać załadowane. |
|
1) utworzenie nowego profilu | ||
2) aktualizację ostatnio używanego profilu przy użyciu bieżących wartości |
W przypadku obu strategii można wybrać, dla których grup funkcji zostaną zapisane ustawienia.
Należy przypisać nazwę dla nowego profilu.
Korzyści
Wszystkie ciągniki 9RT wyposażono w unikalny w branży układ amortyzacji AirCushion. Układ amortyzacji AirCushion izoluje całą przednią część nadwozia od drgań wywołanych nierównościami terenu i pozwala każdej gąsienicy pracować niezależnie, by uzyskać maksymalny kontakt z gruntem. Cały system jest zautomatyzowany i operator nie musi przeprowadzać żadnych regulacji ani specjalnie poświęcać mu czasu. System pozwala również na jazdę z większą prędkością po nierównym terenie, jednocześnie zapewniając operatorowi większy komfort jazdy.
Komponenty ramy gąsienicy są izolowane od ramy pojazdu poprzez komponenty zawieszenia. Górny wspornik zawieszenia jest nieruchomy i zamocowany do ramy pojazdu. Dolne elementy układu amortyzacji są ruchome i są połączone z ramą gąsienic za pomocą wahacza. Wahacz przymocowany jest do centralnego czopu przegubowego za pośrednictwem wahacza. Ruch wahacza jest odizolowany gumowymi tulejami po lewej stronie oraz siłownikiem amortyzującym po prawej stronie. W układzie amortyzacji AirCushion zastosowano dwa miechy powietrzne. Jeden znajduje się u góry ramy zawieszenia, a drugi u dołu wahacza.