Potężny silnik Yanmar
Silnik wysokoprężny Yanmar oferuje wysoki zapas momentu obrotowego zapewniający dużą moc przy dużych obciążeniach.
Ten 4-cylindrowy silnik oferuje niższą emisję spalin i obniżony poziom hałasu.
Silnik spełnia wszystkie aktualne wymagania emisji spalin zgodnie z normą Stage V.
Model |
Pojemność silnika |
Układ dolotowy |
Obroty znamionowe |
Moc silnika ECE-R120 |
Moc silnika ECE-R24 |
Zasilanie wału odbioru mocy (PTO) |
4052M/R |
2.1 L |
Turbocharged |
2600 |
37.9 kW (50.8 KM) |
38.4 kW (51.5 KM) |
29.75 kW (39.9 KM) |
4066M/R |
2.1 L |
Turbocharged |
2600 |
48.5 kW (65 KM) |
49.1 kW (65.9 KM) |
38.8 kw (52 KM) |
W silniku wykorzystano najnowsze rozwiązania techniczne w celu optymalizacji zużycia paliwa, poprawy sterowania i dokładności i ograniczenia wpływu na środowisko.
Wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail (CRS) w ciągnikach pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i koszty eksploatacji (W porównaniu z silnikami bez wysokociśnieniowego układu bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail). Wysokociśnieniowy wtrysk atomizuje paliwo w drobne cząsteczki, które całkowicie się spalają. Powoduje to mniejsze zużycie paliwa i niższy koszt eksploatacji.
Elektroniczna jednostka sterowania (ECU) zapewnia optymalną dokładność i sterowanie. ECU monitoruje i steruje silnikiem. Stale monitoruje stan pracy silnika i reguluje dozowanie paliwa tak, by zapewnić optymalną wydajność i niskie emisje.
W silniku zastosowano układ oczyszczania spalin. Układ pracuje automatycznie. Filtr wylotowy obejmuje filtr cząstek stałych (DPF), który wychwytuje cząstki stałe (PM) zawarte w gazach spalinowych. Dzięki naturalnym procesom oczyszczania, większość cząstek stałych przychwyconych w filtrze spalin jest eliminowanych przez ciepło strumienia spalin podczas normalnego użytkowania. Przy niskiej temperaturze, prędkości obrotowej silnika lub współczynniku obciążenia, inicjowany jest aktywny cykl czyszczenia. W tym cyklu oczyszczania, temperatura gazów spalinowych podnosi się przez wtryśnięcie dodatkowego paliwa do utleniającego reaktora katalitycznego (DOC) w czasie suwu wydechowego podczas normalnej pracy pojazdu.
Po wielu godzinach pracy, filtr wydechowy może wymagać usunięcia popiołu.
Czyszczenie DPF
W zależności od obciążenia ciągnika oraz temperatury otoczenia, wilgotności i prędkości obrotowej silnika, w filtrze cząstek stałych diesel może powstać osad cząstek stałych, w związku z czym filtr będzie wymagał czyszczenia. Moment czyszczenia filtra jest wyznaczany na podstawie jednego z trzech czynników:
- wymaganego szacunkowego terminu koniecznego oczyszczania filtra;
- czujników ciśnienia katalizatora DOC/filtra DPF;
- ilości osadu cząstek stałych określonej szacunkowo na podstawie warunków obciążenia.
Gdy zachodzi jeden z trzech warunków, następuje czyszczenie filtra.Używane są trzy różne procesy czyszczenia:
- Pasywne czyszczenie filtra
- Aktywne czyszczenie filtra
- Czyszczenie filtra, kiedy ciągnik się nie przemieszcza
Pasywne czyszczenie filtra
Pasywne czyszczenie filtra ma miejsce, kiedy silnik wytwarza wystarczającą ilość ciepła do utlenienia cząstek stałych. Ten automatyczny proces odbywa się nieprzerwanie podczas normalnej pracy silnika. Podczas pasywnego czyszczenia filtra na wyświetlaczu słupka narożnego nie pojawiają się żadne ikony ani symbole.
UWAGA: Pasywne czyszczenie filtra nie wymaga zaangażowania operatora i nie występują przerwy w normalnej pracy ciągnika.
Aktywne czyszczenie filtra
Jeśli warunki pasywnego czyszczenia filtra (odnośnie temperatury, obciążenia czy prędkości) nie mogą zostać spełnione, cząstki stałe są usuwane przy zastosowaniu aktywnego czyszczenia filtra.
Aby zapewnić wymagane warunki, system kontroli temperatury spalin (ETM) steruje rozpoczęciem i czasem trwania aktywnego czyszczenia filtra. ETM może regulować szereg parametrów silnika i/lub wtryskiwać przez krótki czas małą ilość paliwa do strumienia spalin. Paliwo przekształca się w opary, które wchodzą w reakcję chemiczną z katalizatorami w katalizatorze utleniającym, aby wytworzyć ciepło potrzebne do utlenienia cząstek stałych.
Należy zauważyć, że nigdy nie dochodzi do zapalenia paliwa w katalizatorze utleniającym/filtrze cząstek stałych i że wewnątrz tych elementów nie pojawia się płomień.
Podobnie jak podczas pasywnego czyszczenia filtra, nie jest wymagana interwencja operatora ani przerywanie pracy.
Czyszczenie filtra, kiedy ciągnik się nie przemieszcza
W niektórych przypadkach, gdy pasywne i aktywne czyszczenie filtra nie usunie w pełni cząstek stałych, może być konieczne czyszczenie filtra podczas postoju. Najprawdopodobniej czyszczenie filtra podczas postoju będzie wymagane wyłącznie wówczas, gdy na dłuższy czas wyłączono automatyczne czyszczenie filtra w i zignorowano liczne ostrzeżenia o konieczności włączenia czyszczenia filtra lub gdy ciągnik użytkowano przy małym obciążeniu. Żądanie oczyszczenia filtra w zaparkowanym ciągniku może zostać wyświetlone także, jeśli proces czyszczenia automatycznego był wielokrotnie przerywany lub czyszczenie aktywne zakończyło się niepowodzeniem z powodu usterki podzespołu. W tych rzadkich przypadkach operator musi zaparkować ciągnik i rozpoczęć proces oczyszczania filtra.
Proces oczyszczania filtra podczas postoju należy aktywować w zależności od sposobu użytkowania i pracy ciągnika. Proces trwa około 30 minut. Szczegółowe informacje można znaleźć w instrukcji obsługi.
Układ ten stale monitoruje poziom sadzy ciągnika, upewniając się, że ciągnik zawsze pracuje najwydajniej. Zapewni to najwyższą wydajność w każdej sytuacji.
UWAGA: Liczba godzin od ostatniej regeneracji i poziom sadzy wyrażony procentowo widoczny jest na wyświetlaczu.
Kluczowe cechy silnika:
- Niska prędkość obrotowa WOM 540 obr/min to mniejsze zużycie paliwa, mniejszy hałas i drgania oraz większa ogólna żywotność silnika
- Konstrukcja z tulejami odlewanymi o dobrym chłodzeniu i dużej trwałości
- Filtry hydrauliczne są cichsze i nie wymagają regulacji
- Wytrzymały wał korbowy zapewnia większą powierzchnię nośną, by poprawić trwałość
- Wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail pozwala uzyskać optymalne zużycie paliwa i obniżyć koszt eksploatacji
- ECU zapewnia optymalne sterowania i precyzję
- Bezpośredni wtrysk paliwa
- Poprawia rozruch
- Wtryskuje paliwo bezpośrednio na tłoki zapewniając bardziej efektywne spalanie
- Oferuje większą moc z litra paliwa
- Świece żarowe (wspomaganie rozruchu przy niskiej temperaturze)
- Chłodnica oleju silnikowego chłodzi olej silnikowy, by wydłużyć trwałość silnika.
- Rozruch kluczykiem i odcięcie eliminuje pokrętło odcięcia paliwa
- Cewka elektryczna zamyka dopływ paliwa niezwłocznie po wyłączeniu stacyjki
- Przezroczysty zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego pozwala operatorowi na sprawdzanie poziomu płynu bez konieczności zdejmowania korka chłodnicy
- Uszczelniona komora chłodnicy utrzymuje zanieczyszczenia po zewnętrznej stronie maski
Suchy filtr powietrza
- Suchy filtr powietrza z wkładem zabezpieczającym i elektronicznym wskaźnikiem zabrudzenia
- Elektroniczny wskaźnik zapchania filtra powierza ostrzega operatora, gdy konieczna jest wymiana filtra.
- Konstrukcja z dwoma wkładami zapewniającymi lepszą ochronę silnika
- Łatwość obsługi
- Standardowy wydech hybrydowy (4066 M)
- Standardowy wydech dolny (4052 M/R i 4066R)
- Wyrzuca spaliny z dala od operatora i zmniejsza hałas silnika
- Poprawia widoczność podczas korzystania z ładowacza lub przedniego narzędzia
- Opcjonalny wydech pionowy
Yanmar jest zastrzeżonym znakiem towarowym należącym do firmy Yanmar Co., Ltd.