Niezależnie od tego, co ma do zaoferowania ciągnik wielozadaniowy, nic nie zastąpi surowej mocy. Ciągniki wielozadaniowe serii 5M firmy John Deere ją zapewniają. Zakres oferowanych mocy obejmuje od 75 KM w modelu 5075M do 115 KM w modelu 5115M.
Silniki Diesla John Deere PowerTech™
Model |
Cylindry |
Pojemność silnika |
Moc silnika (KM) |
Moc na WOM (KM) |
Tier |
Znamionowa prędkość obrotowa* |
Układ dolotowy |
5075M |
3 |
2,9 l |
75 |
60 |
5 |
2200 |
Turbodoładowany |
5090M |
4 |
4,5 l |
90 |
75 |
5 |
2200 |
Turbodoładowany |
5100M |
4 |
4,5 l |
100 |
85 |
5 |
2200 |
Turbodoładowany |
5115M |
4 |
4,5 l |
115 |
100 |
5 |
2200 |
Turbodoładowany |
*Przy znamionowej prędkości obrotowej silnika wynoszącej 2200 obr./min, wg normy 97/68/WE.
Wzmocniony blok cylindrowy
Wzmocniony blok cylindrowy zapewnia większą wytrzymałość i sztywność, owocujące dłuższym okresem eksploatacji.
Wyrównoważony wał korbowy
Statycznie i dynamicznie wyrównoważony wał korbowy zmniejsza drgania silnika.
Tłoki odlewane z aluminium
Konstrukcja wysokich pierścieni tłokowych zmniejsza niewykorzystaną ilość powietrza w komorach spalania cylindrów w celu zwiększenia oszczędności paliwa i spalania, dlatego z każdego suwu tłoka uzyskiwana jest największa moc. Wkładki niklowe zmniejszają zużycie rowków tłokowych prowadzące do mniej skutecznego spalania. Operatorzy mają więc do dyspozycji silnik, który jest skonstruowany z myślą o wydajności.
Lane korbowody teowe (tee-pee) oraz górne trapezowe pierścienie tłokowe
Lane korbowody teowe (tee-pee) zapewniają zwiększoną wytrzymałość i trwałość dla korbowodów i tłoków, co pozwala operatorom na pracę w różnych warunkach.
Górne trapezowe pierścienie tłokowe poruszają się delikatnie w rowku, aby usuwać osady węglowe, zapewniając przy tym stałą gotowość ciągnika do pracy.
- Pokryte plazmą w celu zmniejszenia tarcia na ścianach cylindrów i wydłużenia ogólnej trwałości ciągnika.
Mokre tuleje cylindrowe
Tuleje cylindrowe rozpraszają ciepło, aby zabezpieczyć przed odkształceniem cylindra i szybkim zużyciem pierścieni, zapewniając tym samym stałą wydajność pracy. Technicy z firmy John Deere posiadający odpowiednie certyfikaty mogą łatwo przywrócić silnikowi, który przepracował już wiele godzin, jego oryginalne parametry. Dzięki temu możliwa jest wieloletnia praca przy zachowaniu oryginalnych parametrów.
Pełnociśnieniowy system smarowania
Dysze chłodzące tłoki
Stałociśnieniowy układ smarowania pozwala uniknąć właścicielowi ponoszenia nadmiernych kosztów związanych z konserwacją. Dolna część każdego tłoka i sworzeń tłokowy jest spryskiwana schłodzonym i przefiltrowanym olejem, co eliminuje nadmierne ciepło w celu zapewnienia większej trwałości.
Pełnoprzepływowy filtr przepuszcza oczyszczone paliwo do silnika dla maksymalnej wydajności, a obejście filtra nie dopuszcza do wystąpienia braku oleju z powodu zablokowania filtra.