Model | Obciążenie | Odstęp ładowania | Wysięgnik | Kabina | Min. masa |
---|---|---|---|---|---|
9000 kg (22,5); |
3,5 / 4,0 m² |
CF1 lub CF5 |
Stały lub obrotowy z poziomowaniem |
z kabiną obrotową, 14700-16600 kg |
|
11000 kg |
3,5 / 4,0 m² |
CF5 |
Stały lub obrotowy z poziomowaniem |
Z kabiną obrotową, 14950-17600 kg |
|
12000 kg |
4,0 / 4,6 m² (wąski/szeroki) |
CF5 lub CF7 |
Obrotowy z poziomowaniem lub stały |
Z kabiną stałą, 6W: 15330 kg i 8W: 17130 kg |
|
13000 kg |
4,0/4,6 lub 4,7 m² (wąski/szeroki), VLS 4,1-5,1 m² |
CF7 |
Obrotowy z poziomowaniem lub stały |
Z kabiną stałą, 6W: 16180 kg i 8W: 18080 kg |
|
15000 kg |
4,6 lub 5,3 m², VLS 4,3-5,3 m² |
CF7 lub CF7S |
Obrotowy z poziomowaniem lub stały |
Z kabiną stałą, 6W: 16330 kg i 8W: 18230 kg |
|
19000 kg |
5,5 lub 6,5 m² (wąski/szeroki), VLS 5,2-6,3 m² |
CF8 |
Obrotowy z poziomowaniem lub stały |
Z kabiną stałą, 6W: 18790 kg i 8W: 21530 kg |
Ramię wysięgnika XI — w wersji ze schowanymi przewodami hydraulicznymi w ramieniu wysuwnym — dostępne z żurawiami typu CF5, CF7 i CF7S w małych i średnich forwarderach. Przewidziano także możliwość montażu wysięgnika XI w już istniejących maszynach z żurawiami typu CF7 i CF7S— wymaga to jedynie regulacji określonych parametrów w IBC.
Do ramion wysięgnika XI opcjonalnie dostępny będzie też rotator Indexator GV12-2S.
Z przodu ramienia wysięgnika nie ma otworów, wsporników ani innych elementów, które mogłyby osłabiać jego konstrukcje bądź narazić na uszkodzenie w przypadku uderzenia. Przewody hydrauliczne są poprowadzone wewnątrz konstrukcji wysięgnika. Na nowo zaprojektowano również przebieg przewodów między ramieniem głównym a ramieniem wysięgnika oraz w obrębie wysuwu (teleskopu).
Nowe ramiona wysięgnika oferują zwiększoną wydajność, wysoką trwałość i prostą obsługę serwisową. Udoskonalona geometria wysięgnika przekłada się na bardziej zrównoważoną pracę. Dzięki temu wysięgnikiem operuje się płynniej, po optymalnych trajektoriach, co podnosi wydajność pracy i produktywność.
Firma BMW Design Works przeprojektowała wnętrze stałej kabiny forwardera pod kątem jakości i ergonomii. Wprowadzono zmiany dotyczące schowków, oświetlenia, miejsca na nogi, akustyki, materiałów i nie tylko.
Dane między maszynami są aktualizowane za pośrednictwem usługi w chmurze, a wszyscy operatorzy pracujący w tej samej lokalizacji widzą wszystkie gatunki drzew i rodzaje drewna z drogami przejazdu poszczegółnych kłód.
System płynnie tłumi ruchy końcowe siłownika i zapobiega silnym oraz nagłym obciążeniom w pozycjach końcowych, co zapewnia płynność jazdy i zwiększa trwałość wysięgnika.