Przy pracy z najsilniejszymi zwierzętami na ziemi potrzebujesz równego rangą gatora. Model XUV855M dzięki wyjątkowej sile napędu, podoła nawet najbardziej wymagającym zadaniom. Transport paszy, sprzętu, narzędzi - nie stanowią dla niego żadnego problemu. Mówią, że słoń nigdy nie zapomina- Ty też nie zapomnisz o mocy tej maszyny. Dawaj przykład. Prowadź z mocą.
Jeżeli poszukujesz opcji dwuosobowej, sprawdź model XUV 590M S4.
Ten pojazd użytkowy Gator™ XUV Crossover został wyposażony we wspomaganie układu kierowniczego oraz podwójny przedni resor typu A. Tego typu samochodowe rozwiązania cechuje doskonała jakość prowadzenia i responsywność przy małym udziale siły:
Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (ang. EPAS) posiada następujące, zaawansowane funkcje :
Dzięki układowi kierowniczemu ze wspomaganiem elektrycznym, operator może utrzymać mechaniczne "połączenie" między kierownicą i przednimi kołami. Umieszczone pomiędzy kołem kierownicy, a mechanizmem zębatkowym wspomaganie układu kierowniczego współdziała na zasadzie sprzężenia mechanicznego z układem kierowniczym.
Do zespołu wspomagania układu kierowniczego został wbudowany czujnik momentu obrotowego mechanizmu różnicowego. Z zespołem wspomagania układu kierowniczego zintegrowany jest również zespół drukowanej płytki obwodu.
Wspomaganie układu kierowniczego nie zmniejsza promienia skrętu, natomiast w znaczący sposób zmniejsza opór kierownicy, o około 85 procent w stosunku do modeli bez wspomagania.
Ponumerowane opisy odnoszą się do schematu interfejsu układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym, przedstawionego powyżej:
Układ kierowniczy wg zasady Ackermana zapewnia bardziej precyzyjne kierowanie pojazdem, zmniejsza zużycie opon, gdy są używane na twardych powierzchniach i jest przyjazny dla murawy (patrz opis poniżej).
Minimalne odbicie kierownicy eliminuje niezamierzone zmiany kierunku ruchu pojazdu podczas jazdy terenowej i nie przekazuje tak dużej ilości drgań na kierownicę (patrz opis poniżej).
Zasada Ackermana, dla działania układu kierowniczego, definiuje geometrię, która jest stosowana do wszystkich pojazdów (napęd na dwa lub cztery koła), aby umożliwić prawidłowy kąt skrętu koła kierownicy generowany przy skręcaniu lub poruszaniu się po łuku.
Czerwone linie na rysunku odwzorowują tor jazdy kół pojazdu. Można zauważyć że wewnętrzne koła samochodu poruszają się po okręgu o mniejszej średnicy niż średnica okręgu po którym poruszają się koła zewnętrzne.
Jeśli oba koła zostaną skręcone w takim samym stopniu (równoległy układ kierowniczy), to koło wewnętrzne zacznie szorować o podłoże (co faktycznie oznacza boczny poślizg). To spowoduje zużycie opon na twardych powierzchniach, zniszczenie murawy i zmniejszenie się skuteczności układu kierowniczego.
Szorowanie opony o podłoże powoduje również niekorzystne wytwarzanie się ciepła i zużycie opony, co można skorygować poprzez większy obrót koła wewnętrznego względem koła zewnętrznego (układ kierowniczy Ackermana) <1 /> . UWAGA: Niektórzy producenci używają równoległego układu kierowniczego zamiast układu Ackermana. </ 2>
Odbicie kierownicy wyznacza zmianę kąta skrętu przedniej osi (a co za tym idzie ustawienie koła), podczas gdy zawieszenie wykonuje pełny ruch. Duża zmiana kąta skrętu (5 do 7 stopni) zmienia kierunek jazdy i nadmiernie skręca kierownicę.
Skrzynia ładunkowa Deluxe jest wykonana z polipropylenowego materiału kompozytowego z 15 % wypełnieniem włóknem szklanym, który jest odporny na korozję, wgniecenia i jednocześnie zmniejsza poziom hałasu.
Tylną klapę można otwierać lub wyjmować, co ułatwia czyszczenie skrzyni i przewożenie dłuższych przedmiotów. Tylna klapa została ulepszona, posiada zalety i jakość klap montowanych w ciężarówkach. Można ją obsługiwać jedną ręką.
Standardowo zainstalowane linki zabezpieczające można zdjąć w celu opuszczenia o 150 stopni tylnej klapy, co umożliwi wygodny załadunek i rozładunek.
Długość | 1143 mm (45 in.) |
Szerokość | 496 mm (19.52 in.) |
Głębokość | 280 mm (11 in.) |
Pojemność | 0,46 m3 (16.4 cu ft) |
Udźwig | 454 kg (1000 lb) |
Kąt przechylenia do tyłu | 47 stopni |
Teraz skrzynia deluxe może być z łatwością blokowana, unoszona i obniżana za pomocą zintegrowanego uchwytu.
Aby podtrzymać skrzynię w położeniu pionowym, dla wygody operatora zamontowano pręt podpierający oraz ogranicznik obrotu skrzyni.
Skrzynia ładunkowa Deluxe posiada wbudowane punkty zamocowania co sprawia, że skrzynia ma bardziej wszechstronne zastosowanie. Punkty zamocowania znajdują się w następujących miejscach:
Skrzynia ładunkowa Deluxe może być w łatwy sposób przekształcona w płaską platformę Płaska platforma bez burt bocznych umożliwia załadowanie większych ładunków.
Standardowe akcesoria do skrzyni ładunkowej Deluxe:
Opcjonalne akcesoria do skrzyni ładunkowej Deluxe:
Aby uzyskać najlepszą z dostępnych ram i stworzyć pojazd użytkowy o wysokiej wydajności, XUV otrzymał niezależne zawieszenie czterech kół.
Dwuwahaczowe zawieszenie przedniej i tylnej osi zapewnia komfortową jazdę po trudnym terenie oraz znaczne możliwości holownicze.
Cały układ zawieszenia został zoptymalizowany we wszystkich dopuszczalnych zakresach załadunku, bez uszczerbku dla jakości prowadzenia i stabilności pojazdu.
Charakterystyczne cechy dwuwahaczowego zawieszenia tylnego to:
XUV 855D jest napędzany przez chłodzony cieczą trzycylindrowy, czterosuwowy silnik Diesla o pojemności 854-cc (0,854-l)
Ten zaawansowany technicznie silnik zapewnia najwyższej klasy rozruch, pracę na biegu jałowym i czułość przepustnicy. Minimalny współczynnik wibracji i natężenia dźwięku (NVH) powoduje, że silnik ten jest najciszej pracującym silnikiem w swojej klasie.
Silnik charakteryzuje się następującymi cechami wpływającymi na wydajność i niezawodność pojazdu:
Odizolowana chłodnica zatrzymuje brud i ciała obce po zewnętrznej stronie atrapy.