Płynna praca Czy ładowność i płynną jazdę można połączyć z większym komfortem? Nie? Dobrze się zastanów. Model Gator TX Turf zapewnia jedno i drugie! Dzięki mocnemu silnikowi i ładowności 454 kg ten model jest prawdziwym tytanem pracy, a przy tym charakteryzuje się minimalnym naciskiem na podłoże i nie niszczy murawy.
Pojazd Gator™ TX Turf jest zasilany jednocylindrowym, czterosuwowym silnikiem benzynowym o pojemności 401 cm3. Nominalnie 8,0 kW (10,9 KM) przy 3250 obr./min zgodnie z normą 97/68/WE.
Wiele funkcji oferuje operatorowi i pasażerowi płynną, komfortową jazdę i zapewnia wiele udogodnień w obsłudze.
UWAGA: Ilustracja powyżej z opcjonalnym przednim zderzakiem, osłoną szczotki, osłoną błotnika przedniego oraz matą podłogi.
Gniazdo 12 V zlokalizowane na pulpicie przyrządów
Rozmieszczenie elementów sterowniczych oraz platforma dostępna z obu stron umożliwiają operatorowi i pasażerowi łatwe wchodzenie/wychodzenie.
Jeden rodzaj szerokich opon dostępny dla modelu Gator™ TX Turf:
Właściwości produktu:
Wszystkie opony oferują szeroki profil oraz są one zaprojektowane w taki sposób, aby można je było pompować przy niskiej wartości Psi.
Koła/ opony | Kod |
TX Turf |
Cayman Turf, przednia para (dwie 22x9,50-10 4PR) Cayman Turf, tylna para (dwie 24x12,00-10 4PR) |
1001 |
X |
UWAGA: Firma John Deere zaleca, aby wszystkie cztery lub sześć (modele 6x4 Gator™) opon było takich samych. Pomimo, że rozmiary kół i opon pozostają takie same, bieżące opony nie powinny być mieszane z oponami innego typu. Istniejące opony pozostaną dostępne na potrzeby serwisowania istniejących pojazdów Gator.
W pojazdach Gator™ TX Turf moc jest przenoszona z silnika poprzez stale dostosowujący się układ sprzęgła na przełożenie, a następnie na oś tylną.
Do kluczowych elementów układu napędowego należą:
Napęd o zmiennej prędkości
Napęd o zmiennej prędkości składa się z dwóch sprzęgieł połączonych pasem napędowym:
Dopasowywanie prędkości do obciążenia w celu uniknięcia ugrzęźnięcia pojazdu podczas pokonywania wzniesień lub jazdy w trudnym terenie ze względu na wybór niewłaściwego biegu.
Dzięki regulowanym sprzęgłom możliwe jest hamowanie silnikiem podczas zjeżdżania z wzniesień, jeżeli przepustnica pozostaje załączona.
Poniżej opisany jest sposób działania napędu o zmiennej prędkości:
Przełożenie
Przełożenie jest całkowicie obudowane i pracuje w kąpieli olejowej w celu zapewnienia niezawodności.
Konstrukcja mechanizmu różnicowego zmniejsza zdzieranie murawy podczas wykonywania manewru skrętu, ponieważ koła wewnętrzne skręcają wolniej niż koła zewnętrzne (w przypadku innych pojazdów, które posiadają sztywną półoś należy zablokować koło wewnętrzne podczas skręcania).
W celu zmniejszenia poziomu hałasu przekładni używane są koła z zębami spiralnymi.
Na potrzeby układu zapłonu silnika dostępna jest blokada zabezpieczająca neutralnego rozruchu.
Wytrzymałe obudowy tylnej osi
Duże, uszczelnione łożyska są umiejscowione w obudowie w celu zapewnienia lepszej ochrony. Jednoczęściowe kute osie posiadają wypusty, w celu zapewnienia maksymalnej wytrzymałości: