Pojazdy użytkowe do zadań specjalnych ProGator™ posiadają dodatkową skrzynię ładunkową do holowania przedmiotów na polach golfowych. Skrzynię ładunkowa łatwo doczepia się do pojazdu ProGator dzięki dwóm tylnym sworzniom przegubu i jednemu sworzniowi siłownika podnoszącego. Pozwala to na szybkie i łatwe zmiany pomiędzy narzędziami ProGator.
Stalowa rama o grubości 16 AWG zapewnia dodatkową wytrzymałość i trwałość. Standardowe siłownik hydrauliczny do podnoszenia i opuszczania pozwala na łatwe podnoszenie skrzyni ładunkowej i sprawne zrzucanie piasku oraz innych materiałów ze skrzyni ładunkowej.
Opcjonalny zestaw do zwalniania tylnej klapy umożliwia wykorzystanie trybu wywrotki, w którym tylna klapa otwiera się automatycznie od dołu podczas podnoszenia, pozwalając na zrzucenie przedmiotów ze skrzyni. Następnie tylna klapa automatycznie zamyka się, gdy skrzynia jest opuszczana, co zapewnia szybkie i skuteczne wykonanie czynności.
Układ sworzni skrzyni ładunkowej i płytki zaczepu
Skrzynia ładunkowa w pozycji zamkniętej
W przypadku normalnego trybu pracy tylnej klapy otwieranie i zamykanie tylnej klapy jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Kluczowym elementem jest w tym przypadku innowacyjny układ wysuwanych sworzni. Sworzeń w kształcie litery L ze sprężyną znajduje się na każdym końcu skrzyni ładunkowej.
Aby otworzyć skrzynię ładunkową wystarczy pociągnąć sworznie w kształcie litery L do środka i obniżyć tylną klapę. Zamykanie tylnej klapy jest jeszcze prostsze. Dzięki kątowej konstrukcji płytki zaczepu, sworznie w kształcie litery L automatycznie cofają się przy zamykaniu tylnej klapy. Gdy skrzynia ładunkowa jest całkowicie zamknięta, sprężyny pociągają sworznie do ich pozycji zamknięcia. Pozwala to na zamykanie tylnej klapy jedną ręką, w bardzo podobny sposób jak w wersjach samochodów pick-up.
Wykładzina ProGator serii A
Wykładzinę można zamówić jako dodatkowe wyposażenie do maszyn ProGator. Gęsta wykładzina z polietylenu posiada logo John Deere i chroni skrzynię ładunkową i lakier przed zabrudzeniem i zanieczyszczeniami.
Wykładzina jest zaprojektowana tak, by zawijała się wokół spodu tylnej klapy, zapobiegając przedostawaniu się żwiru i innych zanieczyszczeń pod wykładzinę. Żebrowanie wykładziny zwęża się, co pozwala na swobodny przepływ materiału ze skrzyni ładunkowej gdy jest ona podnoszona lub czyszczona.