1200A
- Napęd na dwa koła
- Wysoka zwrotność
- Prosta obsługa serwisowa
1200A Bunker i Field Rake umożliwiły obalenie mitu o konieczności stosowania kosztownych maszyn, z napędem na obie osie, do wydajnej pracy na polach golfowych, boiskach sportowych lub nowobudowanych obiektach.
Model 1200A posiada uznany już układ napędowy, stosowany w pojazdach użytkowych John Deere Gator 4x2. Jego sercem jest silnik o wysokiej kulturze pracy, co w połączeniu ze zmodyfikowanym tłumikiem i licznymi owiewkami zapewnia niski poziom hałasu istotny zwłaszcza na polach golfowych. Komfort pracy podnoszą m.in. regulowane, wysokie oparcie siedziska, standardowy podnośnik tylnego narzędzia i łatwo demontowany przedni pulpit, zwiększający dostęp do punktów serwisowych.
Po podniesieniu tylnej, zamocowanej na zawiasach osłony z włókna szklanego uzyskać można dostęp do chłodzonego powietrzem, czterosuwowego silnika górnozaworowego. Silnik posiada wydajną, jednocylindrową konstrukcję o pojemności 401 cm3, generującą moc 13,5 KM (10,1 kW)*.
Filtr o podwyższonej wytrzymałości jest standardowym wyposażeniem zgrabiarki polowej Bunker 1200A Dzięki zastosowaniu systemu cyklonowego, ten dwu-elementowy filtr przechwytuje od 90 do 95 procent cząsteczek pyłu, zanim dotrą one do papierowego filtra głównego. Zmniejszenie częstotliwości czyszczenia i wymiany filtra prowadzi do zredukowania kosztów konserwacji sprzętu.
Wynikiem wykorzystania przemiennika momentu obrotowego i zespołu przeniesienia napędu jest przełożenie biegów 164-do-1 oferujące ogromną siłę ciągnącą i pchającą Pasek przemiennika momentu obrotowego znajduje się w stałym ruchu, co w znacznym stopniu ogranicza jego zużycie. Wytrzymały system przeniesienia napędu Kanzaki® z blokadą mechanizmu różnicowego zwiększa przyczepność i niezawodność maszyny.
Konstrukcja umieszczonego w tyle modelu 1200A mechanizmu różnicowego pozwala na 305-mm promień skrętu dający niespotykaną manewrowalność maszyny, co owocuje jej wysoką produktywnością. Zróżnicowanie prędkości w jeździe do przodu i do tyłu od 0 km/godz do 19,8 km/godz zapewnia doskonałe parametry zgrabiania przy ograniczonej prędkości, bez rezygnowania z szybkiego przemieszczania się od przeszkody do przeszkody.
Kanzaki to zarejestrowany w Stanach Zjednoczonych znak towarowy należący do firmy Kanzaki Kokyukoki Manufacturing Company.
Szerokie opony napełnione są powietrzem pod niskim ciśnieniem o wartości 41,4 kPa, by zminimalizować zbijanie gleby. Oferowane są opony z dwoma rodzajami bieżnika
Obydwie opcje bieżnika obejmują zestaw przedniej opony 22,5x10-8 i dwóch tylnych opon 25x12-9.
Rozstaw osi o wartości 105,4 cm zapewnia doskonałą stabilność na stromych podjazdach.
Stanowisko operatora zestawu zgrabiającego 1200A zaprojektowano z myślą o wygodzie i wydajności. Duża kierownica o średnicy 36 cm z przełożeniem 8.3/1 zapewnia łatwe kierowanie o dobrej reakcji. Regulowany fotel z wysokim oparciem i poduszką sprężynową redukuje zmęczenie operatora. Szerokie stopnie nadwozia oferują wygodne podparcie dla nóg podczas wykonywania szerokiego wyboru operacji.
Wszystkie elementy pozwalające sterować kultywacją i działaniem przedniego lemiesza zostały umieszczone z prawej strony operatora dla zapewnienia wygody. Konstrukcja cięgła mechanicznego umożliwia łatwą obsługę obydwu przystawek. Elektryczny układ podnoszenia/opuszczania przystawek mocowanych z tyłu zapewnia bezwysiłkowe podnoszenie i opuszczanie narzędzi. Przełącznik umieszczony został na tablicy rozdzielczej, by w jak największym stopniu ułatwić obsługę.
Wszystkie przyrządy i elementy sterowania operatora umieszczone zostały na przedniej tablicy rozdzielczej, by zapewnić łatwą obsługę i doskonałą widoczność. Elementy te obejmują:
Konstrukcja pedałów sterujących urządzenia 1200A większa produktywność przy jednoczesnej łatwości obsługi. Umieszczony z lewej strony platformy na nogi wygodny układ pedałów pozwala na szybkie i łatwe przełączenie kierunku poruszania się urządzenia.
Aby wybrać bieg do przodu wystarczy nacisnąć przedni pedał. Aby wybrać bieg wsteczny, należy wcisnąć tylny pedał. Podczas uruchomienia należy ustawić bieg jałowy posługując się prętem przyspawanym u dołu podestu.
Dźwignia blokady mechanizmu różnicowego również umieszczona została z lewej strony. Mechanizm można włączyć wciskając go lewą piętą.
UWAGA: Blokada mechanizmu różnicowego należy aktywować jedynie, gdy urządzenie jest całkowicie zatrzymane. W przeciwnym razie układ przeniesienia napędu może ulec uszkodzeniu.
Dźwignię zaciągania hamulca umieszczono po prawej stronie podestu. Nożny hamulec tarczowy układu przeniesienia napędu pozwala zatrzymać maszynę szybko i w sposób kontrolowany Aby aktywować hamulec postojowy, wystarczy stanąć na pedale hamulca i zaciągnąć dźwignię ustalającą. Aby zwolnić hamulec postojowy, wystarczy zmienić położenie dźwigni ustalającej pchając ją do przodu prawą stopą lub palcami stopy.
Z prawej strony platformy operatora umieszczony został również pedał przepustnicy. Aby przemieścić urządzenie 1200A, wystarczy wybrać kierunek ruchu z lewej strony, zwolnić hamulec postojowy i wcisnąć pedał przepustnicy. Im głębiej pedał zostanie wciśnięty, tym szybciej urządzenie będzie się poruszać. Maksymalna szybkość to 19,8 km/h.
UWAGA: Zwiększanie obrotów silnika lub pozostanie w ruchu podczas zmieniania kierunku ruchu maszyny spowoduje zablokowanie kół zębatych i może doprowadzić do uszkodzenia.