Opracowanie samojezdnego kombajnu zmieniło sposób żywienia świata. Obecnie kombajny John Deere zbierają ponad połowę całego ziarna na świecie. Historia ich sukcesu, od modelu 55 do Serii X, to historia innowacji technicznych oraz wysokiej jakości obsługi klienta za pośrednictwem sieci profesjonalnych dystrybutorów.
Samopoziomujący model 55H zbudowany na bazie wiedzy fachowej firmy John Deere w zakresie kombajnów do pracy na zboczu, które zapoczątkował model konny 36B w roku 1936. Filmy marketingowe promowały szereg funkcji rozpoznawalnych dla dzisiejszych kierowców: układ kierowniczy ze wspomaganiem ‘umożliwiającym obsługę jednym palcem’, mocne hamulce tarczowe i napęd jazdy o zmiennej prędkości.
Pierwsze gąsienice stanowiły rozwinięcie rozwiązań stosowanych w maszynach budowlanych. Ich stalowe płyty wymagały regularnego smarowania, a one same nie pozwalały rozwinąć dużej prędkości na drodze. Tutaj wykorzystano je do zbiorów ryżu we Włoszech. Choć miały już obecnie powszechny, trójkątny profil dzisiejszych gąsienic, dopiero 40 lat później zostały one wyposażone w niezawodne gąsienice gumowe.
Kombajn z CTS ( z tradycyjnym bębnem młócącym ) posiadał duży bęben młócący, zaś dwa rotory zapewniały doskonałą separację. Do roku 1996, gdy wygasł patent firmy John Deere, model ten był jedynym na świecie kombajnem hybrydowym. Wąski, kompaktowy korpus zapewniał wyjątkową wydajność. W dalszym ciągu sprzedaje się go w Azji do zbiorów ryżu.
Ze względu na system Parallel Tracking operator musiał bardzo skupić się na utrzymaniu kombajnu na linii środkowej toru jazdy. Dopiero AutoTrack w roku 2002 umożliwił naprowadzanie bez użytku rąk. Wyświetlacz posiadał także oprogramowanie Harvest Monitor oraz Yield Mapping, a wiele z nich nadal znajduje się w użyciu.
Wczesne floty kombajnów za pomocą flag wskazywały kombajn wymagający rozładunku. Później pojawiły się krótkofalówki i telefony komórkowe. MTG to największa innowacja w zakresie zbiorów w ciągu ostatnich 20 lat, przekazująca dane w czasie rzeczywistym na temat wydajności maszyny i pozycjonowania na potrzeby monitorowania zdalnego. Zmieniła planowanie prac, logistykę zbiorów i wiele innych rzeczy.
Greg Briggs z Cisco, w stanie Illinois przyjął dostawę 500 000 kombajnu firmy John Deere – 9870 STS, w dniu 20 maja 2010. System Single Tine Separator System stanowił najważniejsze odstępstwo od standardowego systemu wytrząsacza i okazał się tak dobry, że w dalszym ciągu używa się go obecnie w kombajnach S-Series – najpopularniejszych kombajnach na świecie.
Zapraszamy do obejrzenia wcześniejszych kombajnów przy pracy oraz kluczowych kamieni milowych, które przekształciły wydajność zbiorów i pozwoliły światu karmić obecnie aż 7,8 miliarda ludzi.
Zachęcamy się do zapoznania się z możliwościami ulepszonej konstrukcji naszych najnowszych kombajnów.