Europejskie normy ograniczania emisji, określane jako etap V, stosowane będą do silników w maszynach mobilnych nieporuszających się po drogach, zależnie od mocy silnika. Normy te będą miały również zastosowanie do silników wysokoprężnych o mocy mniejszej niż 19 kW, których dotychczas nie obejmowały istniejące normy. W przypadku modeli o mocy większej niż 19 kW dozwolone wartości graniczne emisji tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych (PM) są o jeden poziom bardziej rygorystyczne w porównaniu z poprzednimi normami. Ponadto określono nowe wartości graniczne dla liczby cząstek stałych, co sprawia, że nowe normy emisji są najsurowsze na świecie.
Wprowadzenie rozporządzenia ma wpływ na wszystkie maszyny napędzane silnikami wysokoprężnymi!
PM | NOx | |
---|---|---|
ROZWINIĘCIE SKRÓTU |
Cząstki stałe, takie jak sadza i dym |
Tlenek azotu (NO), |
CO TO JEST? |
Niespalone węglowodory (paliwo) |
Cząsteczka powstająca w procesie spalania |
JAKA JEST PRZYCZYNA? |
|
|
DLACZEGO SĄ TO EMISJE REGULOWANE? |
|
Cząsteczki NOx łączą się z innymi pierwiastkami w atmosferze, tworząc smog. |
Inne regulacje dotyczące emisji w odniesieniu do silników o mocy większej niż 19 kW
Liczba cząstek stałych (PN). Regulacji podlega liczba cząstek stałych w jednostce masy emitowanych zanieczyszczeń — oddzielnie od istniejącej normy dotyczącej cząstek stałych
Przepisy różnią się zależnie od kategorii mocy
MOC SILNIKA – kW |
0 < P < 8 |
8 ≤ P < 19 |
19 ≤ P < 37 |
37 ≤ P < 56 |
---|---|---|---|---|
MOC SILNIKA – KM |
< 10,7 |
10,7 ≤ P < 25,5 |
25,5 ≤ P < 50 |
50 ≤ P < 75,1 |
CO – g/kWh (g/KMh) |
8,00 (6,00) |
6,60 (4,90) |
5,00 (3,70) |
5,00 (3,70) |
NMHC+Nox – g/kWh (g/KMh) |
≤ 7,50 (5,60) |
≤ 7,50 (5,60) |
≤ 4,70 (3,50) |
≤ 4,70 (3,50) |
PM – g/kWh (g/KMh) |
0,40 (0,30) |
0,40 (0,30) |
0,015 (0,011) |
0,015 (0,011) |
PN – #/kWh |
|
|
1×1012 |
1×1012 |
Szczegółowe informacje o maszynach John Deere do pielęgnacji murawy można uzyskać u dealera John Deere.