Silnik JD14
Napęd umożliwiający obsługę ciężkich holowanych narzędzi tarczowych i spulchniaczy, siewników pneumatycznych i siewników o dużym zapotrzebowaniu na moc oraz dużych obciążeń transportowych, takich jak przyczepy do ziarna czy beczkowozy do nawozów organicznych. Trwała konstrukcja i wzmocnione elementy, na których można polegać podczas wsiadania i wysiadania. Specjalnie opracowane silniki John Deere Power Systems JD14 o pojemności 13,6 l zapewniają rzeczywistą moc. Są dostępne standardowo w ciągnikach serii 9 o mocy od 324 do 471 kW (od 440 do 640 KM).
Opracowaliśmy nasze najnowsze silniki całkowicie od podstaw, począwszy od bardziej wytrzymałych odlewów i łożysk po solidniejsze elementy wewnętrze, projektując je wszystkie tak, aby sprostały wysokim wymaganiom pracy w polu. Zastąpiliśmy wtryskiwacze paliwa układem paliwowym ze wspólną szyną wysokiego ciśnienia (HPCR), aby zmniejszyć zużycie paliwa oraz ograniczyć koszty eksploatacji. Zintegrowane kanaliki płynu chłodzącego i oleju oraz zmodernizowana pompa wody z napędem pasowym eliminują potencjalne punkty nieszczelności i zapewniają więcej przestrzeni w komorze silnikowej, co ułatwia serwisowanie i ogranicza gromadzenie zanieczyszczeń.
Projektując silnik na nowo, wyposażyliśmy go również w następujące elementy:
- Hydrauliczne regulatory luzu zaworowego, mające na celu zachowanie ustawień luzu zaworowego podczas pracy silnika, ograniczenie hałasu generowanego przez mechanizm rozrządu oraz jego zużycia i zmniejszenie zużycia paliwa.
- Napęd hydrauliczny wentylatora, zapewniający większą wydajność chłodzenia bez konieczności konserwacji.
- Zmodernizowana konstrukcja zintegrowanej wiązki przewodów z układem modułowym w celu zmniejszenia wibracji, zwiększenia niezawodności oraz łatwiejszego serwisowania i diagnostyki.
- Tylna przekładnia zębata w pełni zintegrowana z żeliwnym blokiem, co ogranicza męczący hałas silnika oraz zwiększa trwałość tłumika drgań wału korbowego.
- Tam gdzie było to możliwe, zastosowano czujniki kombinowane, co pozwoliło ograniczyć liczbę czujników, złączy i przewodów.
- Mocny hamulec silnika (tylko silnik Stage V), który umożliwia operatorom użycie silnika do kontrolowania prędkości ciągnika i narzędzia podczas transportu lub jazdy w dół, co ogranicza zużycie elementów hamulca układu napędowego.
Wszystko to pozwala uzyskać:
- o 14 procent większą moc oraz o 11 procent większy moment obrotowy,
- o 3 procent mniejsze zużycie paliwa,
- masę mniejszą o 10 procent,
- o 13 procent krótszy średni czas naprawy oraz szacunkowe oszczędności na kosztach serwisowych w okresie eksploatacji silnika wynoszące 7240 EUR,
Porównanie silnika o pojemności 13,5 l z silnikiem JD14 o pojemności 13,6 l
Cecha |
Silnik o pojemności 13,5 l |
Silnik JD14 (13,6 l) |
Zasilanie paliwem |
Wtryskiwacze sterowane poprzez zespół elektroniczny (EUI) |
HPCR |
Układ oczyszczania spalin |
Dwa zbiorniki |
Jeden zbiornik |
Regulacja luzu zaworowego |
Ręczne |
Automatyczna |
Hamulec silnika |
Brak w ofercie |
Dostępny przy mocy powyżej 397 kW (540 KM) |
Wiązka przewodów |
Pojedyncza wiązka przewodów |
Trzy krótkie wiązki przewodów |
Pompa wody |
Napęd zębaty |
Napęd pasowy |
Przekładnia zębata |
Montaż z przodu |
Montaż z tyłu |
Napęd wentylatora |
Układ Vari-Cool™ |
Napęd hydrauliczny |
UWAGA: Nazwa silnika PowerTech™ o pojemności 13,6 l została zmieniona na JD14.